Record Details

PEDAGOGICAL EXPERIMENT OF DEVELOPMENT OF COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT OF AN INSTITUTE OF POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PEDAGOGICAL EXPERIMENT OF DEVELOPMENT OF COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT OF AN INSTITUTE OF POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ ПО РАЗВИТИЮ КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЫ ЗАВЕДЕНИЯ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ПЕДАГОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ІЗ РОЗВИТКУ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
 
Creator Kolos, Kateryna R.
Luparenko, Liliia A.
 
Subject computer-oriented learning environment of an Institution of Postgraduate Pedagogical Education; pedagogical experiment, training teaching staff; listeners; information and communication technologies
компьютерно ориентированная учебная среда заведения последипломного педагогического образования; педагогический эксперимент, формирующий этап, повышения квалификации педагогических работников; слушатели; информационно-коммуникационные технологии
комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище закладу післядипломної педагогічної освіти; педагогічний експеримент, формувальний етап, підвищення кваліфікації педагогічних працівників; слухачі; інформаційно-комунікаційні технології
 
Description In the research the methodology and the results of pedagogical experiment of purposeful development of computer oriented learning environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education are represented. The results of the pedagogical experiment have proved an increase of the level of efficiency of educational-cognitive process, sufficiency of ІCT-structure and listeners’ ІCТ-competence, first of all, through the increase of the level of ІCТ-competence of academic group of workers of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education within the authorial course “Usage of ICT in professional activity of academic and administrative workers of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education”. The basic context, forms, methods and technologies of lessons of each of the modules of the above mentioned course are specified.
В исследовании отражено методику и результаты педагогического эксперимента по целенаправленному развитию компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования, предусматривающий повышение уровня эффективности учебно-познавательного процесса, достаточности ИКТ-инфраструктуры, ИКТ-компетентности слушателей, прежде всего, из-за повышения уровня ИКТ-компетентности академического персонала заведения последипломного педагогического образования в рамках авторского курса «Использование информационно-коммуникационных технологий в профессиональной деятельности академического и административного персонала заведения последипломного педагогического образования»; конкретизировано основное содержание, формы, методы и технологии учебных занятий каждого из модулей данного курса.
У дослідженні відображено методику і результати педагогічного експерименту з цілеспрямованого розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти, що передбачає підвищення рівня ефективності навчально-пізнавального процесу, достатності ІКТ-інфраструктури, ІКТ-компетентності слухачів, насамперед, через підвищення рівня ІКТ-компетентності академічного персоналу закладу післядипломної педагогічної освіти в межах авторського курсу «Використання ІКТ у професійній діяльності академічного та адміністративного персоналу закладу післядипломної педагогічної освіти»; конкретизовано основний зміст, форми, методи та технології навчальних занять кожного з модулів зазначеного курсу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Результати експерименту
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1467
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 55, No 5 (2016); 105-124
Информационные технологии и средства обучения; Vol 55, No 5 (2016); 105-124
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 105-124
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 105-124
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1467/1082
 
Rights Copyright (c) 2016 Kateryna R. Kolos, Liliia A. Luparenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0