Aspect de l’intégration européenne dans l’étude de la rhétorique en tant qu’une discipline éducative dans le système de l’enseignement supérieur des sciences humaines en Ukraine au début du XXIe siècle
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704813/
http://www.uni-saarland.de/fileadmin/user_upload/Institute/eir/Proceedings/Paper_Shcherbakova_Olena.pdf |
|
Title |
Aspect de l’intégration européenne dans l’étude de la rhétorique en tant qu’une discipline éducative dans le système de l’enseignement supérieur des sciences humaines en Ukraine au début du XXIe siècle
Євроінтеграційний аспект дослідження риторики як навчально-виховної дисципліни у системі вищої гуманітарної освіти України початку ХХІ століття European integration aspect of investigating rhetoric as an academic and educational subject in the system of higher humanities education of Ukraine at the beginning of the 21st century Eurointegrationsaspekt der Studie der Rhetorik als pädagogischen Disziplin im Hochschulbereich humanitärer Ausbildung der Ukraine beginn des XXI Jahrhundert |
|
Creator |
Щербакова, Олена Анатоліївна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
L’article est consacrée à l’étudeодготовки de la rhétorique en tant qu’une discipline éducative dans le système de l’enseignement supérieur des sciences humaines en Ukraine au début du XXIe siècle. Ce sujet a été examiné dans l’aspect de l’étude de l’intégration européenne. Dans le discours nous avons prêté attention aux réflexions de recherches européennes consacrées à la rhétorique dans les développements méthodiques des enseignants ukrainiens. L’étude est menée dans le cadre de la préparation à la Conférence internationale « Rhéthorique en Europe » (Saarbrücken, 2013).
Статтю присвячено дослідженню риторики як навчально-виховної дисципліни у системі вищої гуманітарної освіти України початку ХХІ століття. Проблематика розглянута в євроінтеграційному аспекті вивчення даного питання. У викладі приділено увагу відображенню надбань європейської риторики у методичних розробках українських педагогів-риторів. Роботу виконано з нагоди підготовки до участі у Міжнародній конференції “Риторика в Європі” (Саарбрюккен, 2013). The article is focused on investigating rhetoric as an academic and educational subject in the system of higher humanities education of Ukraine at the beginning of the 21st century. The problem under consideration is studied from the standpoint of the European integration aspect. The author aims at revealing the existing achievements of European rhetoric in the methodological works written by Ukrainian pedagogues of rhetoric. The investigation is fulfilled on the occasion of preparing for the International Conference “Rhetoric in Europe” (Saarbrücken, 2013). Der Artikel ist der Forschung der Rhetorik als pädagogischen Disziplin im Hochschulbereich humanitärer Ausbildung der Ukraine Anfangs des XXI Jahrhunderts gewidmet. Diese Problematik virt als Eurointegrationsaspekt betrachtet. In der Erklärung sind die Errungenschaften der Europäischen Rhetorik in der methodischen Entwicklungen der ukrainischen Rhetorik-Lehrer angezeigt. Die Arbeit bei der Vorbereitung zur Teilnahme an der internationalen Konferenz "ist Rhetorik in Europa" (Saarbrücken, 2013). — |
|
Date |
2014
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704813/1/Paper_Shcherbakova_Olena.pdf
- Щербакова, Олена Анатоліївна (2014) European integration aspect of investigating rhetoric as an academic and educational subject in the system of higher humanities education of Ukraine at the beginning of the 21st century In: International Conference «Rhetoric in Europe» (Saarbrücken, 9–13 October, 2013), 9–13 жовтня 2013 р., м. Саарбрюккен, Німеччина. |
|