Record Details

Підвищення ефективності викладання риторикознавчих дисциплін у вищій школі України на засадах компетентнісного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9767/
http://ihed.org.ua/images/biblioteka/viddil-3_mon_Optimizac-ciklu-gumanitar-discipl_Onkovich_2014_326.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9767
 
Title Підвищення ефективності викладання риторикознавчих дисциплін у вищій школі України на засадах компетентнісного підходу
Increasing teaching efficiency of the rhetoric disciplines in higher education of Ukraine on the basis of competence approach
 
Creator Щербакова, Олена Анатоліївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У 5-му розділі до колективної монографії "Оптимізація циклу соціально-гуманітарних дисциплін у вищій освіті України в контексті євроінтеграції" (К., 2014) викладено концептуальні засади з підвищення ефективності викладання риторикознавчих дисциплін у вищій школі України на засадах компетентнісного підходу. Увага зосереджена на тенденціях розвитку, актуальних проблемах та перспективних завданнях вирішення заявленої проблеми у євроінтеграційному вимірі. Робота виконана у рамках теми науково-дослідної роботи відділу теорії та методології гуманітарної освіти Інституту вищої освіти НАПН України “Оптимізація циклу соціально-гуманітарних дисциплін у вищій освіті України в контексті євроінтеграції” (2012–2014) за керівництва завідувача відділу доктора педагогічних наук, професора Г. В. Онкович.
The 5th chapter of the collective monograph «Optimization of cycle of the socio-humanitarian disciplines in higher education of Ukraine in the context of European integration» (Kyiv, 2004) states the conceptual principles of teaching efficiency of rhetoric disciplines in higher education of Ukraine on the basis of competence approach. The attention is focused on the tendencies of development of trends, topical issues and long-term tasks for the solving these problems in the European integration dimension.
The paper is performed within the framework of the theme of research work of the Department of theory and methodology of Humanitarian Education Institute at Institute of Higher Education of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine «Optimization of cycle of the socio-humanitarian disciplines in higher education of Ukraine in the context of European integration» (2012–2014) under the leadership of the Department Head, Doctor of Pedagogy, Professor Hanna Onkovych.
 
Publisher Інститут вищої освіти НАПН України, відділ теорії та методології гуманітарної освіти
 
Date 2014
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9767/2/%D0%A9%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_mon_%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2_%D0%A0%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%86_2014.pdf
Щербакова, Олена Анатоліївна (2014) Increasing teaching efficiency of the rhetoric disciplines in higher education of Ukraine on the basis of competence approach Інститут вищої освіти НАПН України, відділ теорії та методології гуманітарної освіти, м.Київ, Україна, pp. 221-257. ISBN 978-966-1557-39-9