Професійно–педагогічна підготовка майбутнього вчителя: аксіологічний підхід
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704623/
|
|
Title |
Професійно–педагогічна підготовка майбутнього вчителя: аксіологічний підхід
Professional–pedagogical preparation future teachers: axiological campaign Профессионально–педагогическая подготовка будущего учителя: аксиологический поход |
|
Creator |
Калюжна, Т.Г.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Представлена характеристика аксіологічного підходу як методологічного концепту професійно–педагогічної підготовки майбутніх учителів. Визначаються види домінантних цінностей, які впливають на формування готовності майбутніх учителів до організації пізнавальної діяльності учнів.Розглянуто значення аксіологічного підходу у формуванні системи ціннісних орієнтацій особистості майбутнього вчителя, які визначають рівень готовності спеціаліста до реалізації життєвих і професійних планів.
In the article description of axiology approach is presented as methodological concept of professionally–pedagogical preparation of future teachers. The types of dominant values, influencing on forming of readiness of future teachers to organization of cognitive activity of student are determined. Consider the value of axiological hike in the formation of the system of value orientations of the future teacher’s personality,which determine the level of preparedness for the implementation of professional life and professional plans. Представлена характеристика аксиологического подхода как методологического концепта профессионально–педагогической подготовки будущих учителей. Определяются виды доминантных ценностей, влияющих на формирование готовности будущих учителей к организации познавательной деятельности учащихся. Рассмотрено значение аксиологического похода в формировании системы ценностных ориентаций личности будущего учителя, которые определяют уровень готовности специалиста к реализации жизненных и профессиональных планов. |
|
Publisher |
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704623/1/%D0%93%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D1%8F_110-304-307.pdf
- Калюжна, Т.Г. (2016) Professional–pedagogical preparation future teachers: axiological campaign Гілея. Науковий вісник, 7 (110). pp. 304-307. ISSN 2076–1554 |
|