Record Details

Міжпредметні зв’язки у профільній школі: практична зорієнтованість та технологізація

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704618/
http://firjournal.com.ua/files/firj_9-10_april-may/FISJ_aprel_may_2_chast_zhurnal.pdf
 
Title Міжпредметні зв’язки у профільній школі: практична зорієнтованість та технологізація
Intersubjects connections in specialized schools: practical orientation and technologizing
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Статтю присвячено аналізу можливостей міжпредметної інтеграції в профільній школі. Аналізується ретроспективний досвід з даного питання, розглядаються основні форми міжпредметних зв'язків, доводиться їх дидактичне і світоглядне значення. Презентуються виділені автором основні умови міжпредметної інтеграції в профільній школі. Доводиться важливість технологізації навчання в профільній школі, його практична зорієнтованість і роль міжпредметних зв’язків у вирішенні даної проблеми та проблеми розвантаження інваріантної складової змісту навчання.
The article analyzes the possibilities of intersubjects integration in profile school. Retrospective analyzes of experience on the subject, describes the main forms of intersubject relationship, have their didactic and ideological significance. Presented the main emphasis in terms of intersubjects y integration profile school. We have technologizing importance of training in specialized schools, its practical orientation and the role of intersubjects connections in solving this problem and the problem of unloading invariant component of the training content.
 
Publisher Первый независимый научный вестник
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704618/1/BOV_16_01.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (2016) Intersubjects connections in specialized schools: practical orientation and technologizing , 9-10. pp. 5-8.