Використання системи Moodle для створення мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін:зарубіжний і вітчизняний досвід
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704502/
http://pptp.kubg.edu.ua/images/2016/2/18.pdf |
|
Title |
Використання системи Moodle для створення мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін:зарубіжний і вітчизняний досвід
Using of the Moodle system for creation multimedia electronic educational resources for language learning: foreign and domestic experience |
|
Creator |
Коваль, Т.І.
Аврамчук, Антон Миколайович |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study 81 Linguistics and languages |
|
Description |
На сьогодні використання мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін в системі Moodle є актуальною проблемою. У статті здійснено аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду використання системи управління навчанням Moodle для створення мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін. Охарактеризовано наукові праці українських і зарубіжних вчених, які розглядають використання технологій дистанційного навчання, системи Moodle в освітньому процесі, зокрема з мовних дисциплін. Проаналізовано досвід застосування системи Moodle у вітчизняних і зарубіжних навчальних закладах.
Nowadays the problem of using multimedia electronic educational resources on language disciplines in Moodle is very important. The article deals with the analyses of international and domestic experience of Moodle using. Using Moodle, it is possible to individualize instruction, to intensify the activities of students during training, to diversify forms of training, as well as to promote the formation and development of information and communication technology competence of teachers. Moodle is a free and open-source software learning management system. Moodle is based on pedagogical principles, and used for blended learning, distance education, flipped classroom and other e-learning projects at schools, universities, workplaces etc., It is used to create private websites with online courses for educators and trainers to achieve learning goals. Moodle (acronym for modular object-oriented dynamic learning environment) allows to extend learning environments using community sourced plugins. The philosophy of Moodle includes a constructivist and social constructionist approach to education, emphasizing the fact that learners (and not only teachers) can contribute to the educational experience. Using these pedagogical principles, Moodle provides an environment for learning communities. The article analyzes the domestic and foreign experience of using Moodle learning management system for creation multimedia electronic educational resources for language disciplines. It characterizes scientific works of Ukrainian and foreign scientists who considered the use of remote learning system Moodle in education, including language learning. So the article is very actual because of the lack of researches and special scientific works in the field of information and communication technology in education. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд імені Антона Макаренка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704502/1/pptp_2016_2_18.pdf
- Коваль, Т.І. and Аврамчук, Антон Миколайович (2016) Using of the Moodle system for creation multimedia electronic educational resources for language learning: foreign and domestic experience Педагогічний процес: теорія і практика, 2 (53). pp. 93-99. ISSN 2078-1687 |
|