Внесок українських психологів у розвиток індивідуалізації навчання школярів (друга полови на 50 - х років XX ст.)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704481/
|
|
Title |
Внесок українських психологів у розвиток індивідуалізації навчання школярів (друга полови на 50 - х років XX ст.)
Вклад украинских психологов в развитие индивидуализации обучения школьников (вторая по ловина 50 - х годов XX в.) Contribution to the development of Ukrainian psychologists individualization of student learning (second half of the 50s of the twentieth century) |
|
Creator |
Дічек, Наталія Петрівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
У статті в аспекті здійснення індивідуалізації навчально-виховного процесу в школі висвітлено малодосліджену історію розгортання в Україні у другій половині 1950-х років досліджень із педагогічної психології. На тлі суспільно-історичних реалій розглядуваної доби охарактеризовано тематику, методи і результати виконаних студій, визначено їх роль у підготовці переходу до наступних якісних змін у напрямі повернення до вивчення особистості і міжособистісних відносин.
В статье в аспекте осуществления индивидуализации учебно-воспитательного процесса в школе освещены малоисследованную историю развертывания в Украине во второй половине 1950-х годов исследований по педагогической психологии. На фоне общественно-исторических реалий рассматриваемой эпохи охарактеризованы тематику, методы и результаты выполненных исследований, определены их роль в подготовке перехода к следующим качественным изменениям в направлении возвращения к изучению личности и межличностных отношений. In an article in the aspect of the individualization of the educational process at school covered unexplored deployment history in Ukraine in the second half of the 1950s, research on educational psychology. Against the backdrop of the social and historical realities of this period are characterized by themes, methods and results of the research, defined by their role in the preparation of the transition to the following qualitative changes in the return direction to the study of personality and interpersonal relationships. |
|
Publisher |
ПП " Видавництво "Рідна школа"
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704481/1/%D0%92%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%BA%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B2%20%D1%83%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA.pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (2014) Contribution to the development of Ukrainian psychologists individualization of student learning (second half of the 50s of the twentieth century) Native school (11). pp. 57-63. ISSN 0131-6788 |
|