Використання соціальних мереж у навчанні фізики
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704351/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/554/589 |
|
Title |
Використання соціальних мереж у навчанні фізики
The use of social networks in physics teaching |
|
Creator |
Єчкало, Ю.В.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study 53 Physics |
|
Description |
В даній статті представлена схема використання соціальних мереж в навчання фізики. Описані переваги і недоліки використання соціальних мереж в навчання фізики. Зроблено висновок про те, що застосування у навчальному процесі з фізики соціальних мереж може сприяти підвищенню якості навчання через освоєння студентами навичок спільної роботи та колективної творчості; використання відкритих, безкоштовних і вільних електронних ресурсів; самостійне створення мережевого навчального змісту; освоєння інформаційних концепцій; управління та спостереження за діяльністю учасників мережевої спільноти. Для викладачів соціальні мережі можуть виступати у якості інструменту для професійного розвитку.
The scheme of using social networks in teaching physics is presented in this paper. The advantages and disadvantages of using social networks in teaching physics are described. It is concluded that the application of social networks into the educational process can enhance the quality of education through the development of student teamwork skills and collective creativity; the using of opensource, open and free electronic resources; creating of network educational content; development of information concepts; managing and monitoring the activities of members of the network community. For teachers social networks can serve as a tool for professional development. |
|
Publisher |
Видавничий відділ КМІ
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704351/1/554-2197-1-PB.pdf
- Єчкало, Ю.В. (2013) The use of social networks in physics teaching Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики, 2 (11). pp. 70-75. ISSN 2309-1479 |
|