Розвиток інтелектуальних здібностей старшокласників у процесі навчання фізики засобами комп’ютерного моделювання: результати педагогічного експерименту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704320/
http://journals.uran.ua/index.php/2307-4507/article/view/31925/28558 |
|
Title |
Розвиток інтелектуальних здібностей старшокласників у процесі навчання фізики засобами комп’ютерного моделювання: результати педагогічного експерименту
Development of intellectual abilities of high school pupils in learning physics by means of computer simulation: results of pedagogical experiment |
|
Creator |
Єчкало, Ю.В.
|
|
Subject |
004.94 Simulation
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
У статті представлено результати педагогічного експерименту, проведеного з метою перевірки гіпотези про те, що методично обґрунтоване і цілеспрямоване навчання комп’ютерного моделювання сприятиме розвитку інтелектуальних здібностей учнів у процесі навчання фізики; зроблено висновки щодо практичної значущості та особливостей впровадження результатів дослідження.
In article are presents the results of pedagogical experiment conducted to test the hypothesis that systematically informed and purposeful learning computer simulations contribute to the development of intellectual abilities of students in learning physics; conclusions of practical knowing features and implementation of research results. |
|
Publisher |
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704320/1/31925-59941-1-SM.pdf
- Єчкало, Ю.В. (2012) Development of intellectual abilities of high school pupils in learning physics by means of computer simulation: results of pedagogical experiment Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 1 (18). pp. 117-119. ISSN 2307-4507 |
|