Record Details

Розвиток інтелектуальних здібностей старшокласників у процесі навчання фізики засобами комп’ютерного моделювання: результати педагогічного експерименту

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704320/
http://journals.uran.ua/index.php/2307-4507/article/view/31925/28558
 
Title Розвиток інтелектуальних здібностей старшокласників у процесі навчання фізики засобами комп’ютерного моделювання: результати педагогічного експерименту
Development of intellectual abilities of high school pupils in learning physics by means of computer simulation: results of pedagogical experiment
 
Creator Єчкало, Ю.В.
 
Subject 004.94 Simulation
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті представлено результати педагогічного експерименту, проведеного з метою перевірки гіпотези про те, що методично обґрунтоване і цілеспрямоване навчання комп’ютерного моделювання сприятиме розвитку інтелектуальних здібностей учнів у процесі навчання фізики; зроблено висновки щодо практичної значущості та особливостей впровадження результатів дослідження.
In article are presents the results of pedagogical experiment conducted to test the hypothesis that systematically informed and purposeful learning computer simulations contribute to the development of intellectual abilities of students in learning physics; conclusions of practical knowing features and implementation of research results.
 
Publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704320/1/31925-59941-1-SM.pdf
- Єчкало, Ю.В. (2012) Development of intellectual abilities of high school pupils in learning physics by means of computer simulation: results of pedagogical experiment Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 1 (18). pp. 117-119. ISSN 2307-4507