Record Details

Методичні особливості інтеграції комп'ютерно орієнтованих засобів навчання у навчально-пізнавальний процес закладу післядипломної педагогічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704198/
 
Title Методичні особливості інтеграції комп'ютерно орієнтованих засобів навчання у навчально-пізнавальний процес закладу післядипломної педагогічної освіти
Методические особенности интеграции компьютерно ориентированных средств обучения в учебно-познавательный процесс заведения последипломного педагогического образования
Methodical features integration of training a teaching staff in computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education
 
Creator Колос, К.Р.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У дослідженні виокремлено методичні особливості інтеграції комп’ютерно орієнтованих засобів навчання на кожному з етапів навчально-пізнавального процесу у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі закладу післядипломної педагогічної освіти: при конструюванні технології навчання академічним персоналом, при безпосередньому здійсненні навчально-пізнавального процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників та у міжкурсовий період; охарактеризовано організацію взаємодії учасників навчально-пізнавального процесу у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі закладу післядипломної педагогічної освіти.
The paper highlights the methodical features integration of computer-oriented learning tools at each stage of teaching and learning process in Computer-Oriented Learning Environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education: the design of technology education academic staff, with the direct implementation of teaching and learning process; describes the organization of interaction of participants teaching and learning process in in Computer-Oriented Learning Environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education.
В исследовании выделены методические особенности интеграции компьютерно ориентированных средств обучения на каждом этапе учебно-познавательного процесса в компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования: при конструировании академическим персоналом технологии обучения, при непосредственном осуществлении учебно-познавательного процесса на курсах повышения квалификации педагогических работников и в межкурсовой период; охарактеризована организация взаимодействия участников учебно-познавательного процесса в компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704198/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%A1.pdf
- Колос, К.Р. (2016) Methodical features integration of training a teaching staff in computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education The computer at school and family, 4 (132). pp. 14-18. ISSN 2307-9851