Методичні особливості інтеграції комп'ютерно орієнтованих засобів навчання у навчально-пізнавальний процес закладу післядипломної педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704198/
|
|
Title |
Методичні особливості інтеграції комп'ютерно орієнтованих засобів навчання у навчально-пізнавальний процес закладу післядипломної педагогічної освіти
Методические особенности интеграции компьютерно ориентированных средств обучения в учебно-познавательный процесс заведения последипломного педагогического образования Methodical features integration of training a teaching staff in computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education |
|
Creator |
Колос, К.Р.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У дослідженні виокремлено методичні особливості інтеграції комп’ютерно орієнтованих засобів навчання на кожному з етапів навчально-пізнавального процесу у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі закладу післядипломної педагогічної освіти: при конструюванні технології навчання академічним персоналом, при безпосередньому здійсненні навчально-пізнавального процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників та у міжкурсовий період; охарактеризовано організацію взаємодії учасників навчально-пізнавального процесу у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі закладу післядипломної педагогічної освіти.
The paper highlights the methodical features integration of computer-oriented learning tools at each stage of teaching and learning process in Computer-Oriented Learning Environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education: the design of technology education academic staff, with the direct implementation of teaching and learning process; describes the organization of interaction of participants teaching and learning process in in Computer-Oriented Learning Environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education. В исследовании выделены методические особенности интеграции компьютерно ориентированных средств обучения на каждом этапе учебно-познавательного процесса в компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования: при конструировании академическим персоналом технологии обучения, при непосредственном осуществлении учебно-познавательного процесса на курсах повышения квалификации педагогических работников и в межкурсовой период; охарактеризована организация взаимодействия участников учебно-познавательного процесса в компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704198/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%A1.pdf
- Колос, К.Р. (2016) Methodical features integration of training a teaching staff in computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education The computer at school and family, 4 (132). pp. 14-18. ISSN 2307-9851 |
|