Record Details

Компетентнісний підхід: надбання та напрямки подальшої розробки

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704153/
 
Title Компетентнісний підхід: надбання та напрямки подальшої розробки
Competence Approach: achievements and areas for further development
 
Creator Семеріков, С.О.
Мінтій, І. С.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Перехід системи освіти України до зовнішнього незалежного оцінювання загострив питання оцінки результатів освіти – очікуваних та вимірюваних конкретних досягнення випускників, які визначають, що вони здатні робити по завершенні всієї освітньої програми (або її частини). Іншими словами, ЗНО оцінює, наскільки випускник є компетентним, визначаючи це через сформованість компетенцій.
Skip to Ukraine's education system has exacerbated external evaluation issues for evaluating education - and expected measurable concrete achievements of graduates who determine that they are able to do upon completion of the entire educational program (or portion thereof). In other words, testing evaluates how the graduate is competent, defining it through formation of competencies.
 
Publisher Видавничий центр КТУ
 
Date 2008
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704153/1/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D1%81%D1%8B.pdf
- Семеріков, С.О. and Мінтій, І. С. (2008) Competence Approach: achievements and areas for further development In: Молодий науковець ХХІ століття: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Кривий Ріг, 17–18 листопада 2008 р.) Видавничий центр КТУ, м. Кривий Ріг, Україна.