Підприємницька самоефективність персоналу освітніх організацій як чинник розвитку їх підприємницької активності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704655/
|
|
Title |
Підприємницька самоефективність персоналу освітніх організацій як чинник розвитку їх підприємницької активності
Entrepreneurial self-efficacy of staff of educational organizations as a factor in the development of their entrepreneurial activity Предпринимательская самоэффективность персонала образовательных организаций как фактор развития их предпринимательской активности |
|
Creator |
Креденцер, О.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
33 Economics. Economic science 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В статті наведено результати дослідження підприємницької самоефективності персоналу освітніх організацій як чинник розвитку їх підприємницької активності. Досліджено рівень розвитку підприємницької активності персоналу освітніх організацій. Проаналізовано рівень розвитку підприємницької самоефективності персоналу освітніх організацій. Встановлений взаємозв’язок між рівнем розвитку підприємницької самоефективності персоналу освітніх організацій та рівнем розвитку їх підприємницької активності.
The article presents the results of a study on entrepreneurial self-efficacy of staff of educational organizations as a factor in the development of their entrepreneurial activity. Entrepreneurial self-efficacy is considered as a measure of individuals’ belief in their ability to do the work, to solve problems and perform tasks, as well as belief in having the necessary competences for the successful achievement of the objectives of entrepreneurial activity. The author analyzes the levels of entrepreneurial activity and entrepreneurial self-efficacy of staff of educational institutions. Educational organization staff’s entrepreneurial self-efficacy was found to be averagely developed. In innovative educational organizations, the levels of development of entrepreneurial self-efficacy were shown to be higher compared to the traditional educational organizations. The investigation found the relationship between the levels of development of educational organization staff’s entrepreneurial self-efficacy and the levels of development of their entrepreneurial activity. The author notes that further research may focus on the development of special training programs to improve entrepreneurial educational organization staff’s self-efficacy. В статье приведены результаты исследования предпринимательской самоэффективности персонала образовательных организаций как фактора развития их предпринимательской активности. Исследован уровень развития предпринимательской активности персонала образовательных организаций. Проанализирован уровень развития предпринимательской самоэффективности персонала образовательных организаций. Установлена взаимосвязь между уровнем развития предпринимательской самоэффективности персонала образовательных организаций и уровнем развития их предпринимательской активности. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704655/1/%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B5%D1%80_4.pdf
- Креденцер, О.В. (2016) Entrepreneurial self-efficacy of staff of educational organizations as a factor in the development of their entrepreneurial activity Організаційна психологія. Економічна психологія, 1 (4). pp. 51-60. ISSN 2411-3190 |
|