INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE ACMEOLOGY TEACHER FORMATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE ACMEOLOGY TEACHER FORMATION
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ НА ПУТИ СТАНОВЛЕНИЯ УЧИТЕЛЯ-АКМЕОЛОГА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ШЛЯХУ СТАНОВЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ-АКМЕОЛОГА |
|
Creator |
Usata, Olena Yu.
|
|
Subject |
acmeology, pedagogical acmeology, acmeology teacher; ICT for implementation of peculiarities of acmeology teacher formation
акмеология; педагогическая акмеология; учитель-акмеолог; ИКТ для реализации особенностей становления учителя-акмеолога акмеологія; педагогічна акмеологія; вчитель-акмеолог; ІКТ |
|
Description |
The article considers the main aspects of acmeological approach implementation in the school educational activities; it analyzes scientific research of modern scholars on this topic; it gives peculiarities of development and self-fulfillment of own innovative creativity, self-education; it considers the peculiarities of self-improvement planning and outline of self-education and formulation of acmeology teacher self-presentation. According to the above-mentioned features there were analyzed, summarized and systematized the ICT which will promote professional and personal growth of a teacher.
В статье рассмотрены основные аспекты внедрения акмеологического подхода в учебно-воспитательную деятельность школы; проанализированы научные исследования современных ученых, посвященные этой проблеме; подано особенности развития и самореализации собственного инновационного творческого потенциала, самообразования; рассмотрены особенности составления плана самосовершенствования и плана-проспекта самовоспитания, а также разработки собственной самопрезентации учителя-акмеолога. Согласно выше определенным особенностям были проанализированы, обобщены и систематизированы ИКТ, способствующие профессионально-личностному росту педагога. У статті розглянуто основні аспекти впровадження акмеологічного підходу в навчально-виховну діяльність школи; проаналізовано наукові дослідження сучасних учених, присвячені цій проблемі; подано особливості розвитку і самореалізації власного інноваційного творчого потенціалу, самоосвітньої діяльності; розглянуто особливості складання плану самовдосконалення і плану-проспекту самовиховання, а також розробки власної самопрезентації вчителя-акмеолога. Відповідно до вище визначених особливостей було проаналізовано, узагальнено та систематизовано ІКТ, що ефективно впливатимуть на професійно-особистісне зростання педагога. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — рецензована стаття теоретичні аспекти дослідження; опитування; виокремлення та структурування ІКТ необхідних для становлення вчителя-акмеолога |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1421
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 54, No 4 (2016); 206-216
Информационные технологии и средства обучения; Vol 54, No 4 (2016); 206-216 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 206-216 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 206-216 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1421/1068
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Olena Yu. Usata
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|