MULTIMEDIA TECHNOLOGIES AS MEANS OF FORMATION OF FUTURE LAWYERS’ INFORMATIVE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
MULTIMEDIA TECHNOLOGIES AS MEANS OF FORMATION OF FUTURE LAWYERS’ INFORMATIVE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE
МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ЮРИСТОВ МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ |
|
Creator |
Bochevar, Alla H.
|
|
Subject |
informative and communicative competence; multimedia technologies; higher legal education; conditions of multimedia technologies applying; model of multimedia technologies applying as means of formation of future lawyers’ IC competence
информационно-коммуникационная компетентность; высшее юридическое образование; мультимедийные технологии; педагогические условия применения мультимедийных технологий; модель применения мультимедийных технологий как средства формирования ИК-компетентности інформаційно-комунікаційна компетентність; вища юридична освіта; мультимедійні технології; педагогічні умови застосування МТ; модель застосування мультимедійних технологій як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх юристів |
|
Description |
The article reviles experimental methodology of applying multimedia technologies with the purpose of formation of future lawyers’ informative and communicative competence. Above mentioned model represents an aim, steps, pedagogical conditions, forms and methods of realization, criteria of informative and communicative competence formation and the results of its formation. By means of conducting an experiment it was proved the efficiency of proposed methodic of applying multimedia technologies with the purpose of formation of future lawyers’ informative and communicative competence.
В статье раскрыта экспериментальная методика и модель применения мультимедийных технологий как средства формирования информационно-коммуникационной компетентности будущих юристов. Данная модель представляет цель, этапы, педагогические условия, формы и методы реализации, критерии сформированности информационно-коммуникационной компетентности и результат ее формирования. Путем проведения соответствующей экспериментальной работы была доказана эффективность предложенной методики применения мультимедийных технологий как средства формирования информационно-коммуникационной компетентности будущих юристов. У статті висвітлено експериментальну методику і модель застосування мультимедійних технологій як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх юристів. Означена модель відображає мету, етапи, педагогічні умови, форми і методи реалізації, критерії сформованості інформаційно-комунікаційної компетентності та результат її формування. Шляхом проведення відповідної експериментальної роботи було доведено ефективність запропонованої методики застосування мультимедійних технологій як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх юристів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття результати експерименту рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1422
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 54, No 4 (2016); 139-152
Информационные технологии и средства обучения; Vol 54, No 4 (2016); 139-152 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 139-152 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 139-152 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1422/1069
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Alla H. Bochevar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|