Record Details

STRUCTURAL AND ORGANIZATIONAL PROCEDURAL CHARACTERISTICS OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES DESIGN

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STRUCTURAL AND ORGANIZATIONAL PROCEDURAL CHARACTERISTICS OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES DESIGN
СТРУКТУРНО-ОРГАНИЗАЦИОННЫЕ И ПРОЦЕССУАЛЬНО-ОРГАНИЗАЦИОННЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОЕКТИРОВАНИЯ ЭЛЕКТРОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕСУРСОВ
СТРУКТУРНО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ І ПРОЦЕСУАЛЬНО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОЕКТУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ
 
Creator Balalaieva, Olena Yu.
 
Subject electronic educational resources; designing; aspect; level; stage; phase
электронный образовательный ресурс; проектирование; аспект; уровень; стадия; этап
електронний освітній ресурс; проектування; аспект; рівень; стадія; етап
 
Description On the basis of analysis of psychological and pedagogical sources and generalization of scientific experience of pedagogical design certain structural and organizational procedural characteristics of electronic educational resources design on the basis of a systematic approach were determined in the article, which made it possible to consider design as a multi-faceted, multi-level and multi-step process. In particular, characteristics that describe the features of the common organization of the design – aspects (functional, structural) and levels (conceptual, technological, operational, realization), as well as the characteristics of the design as a process – stages (analytical, designing, experimental, reflective) and phases were given.
В статье на основе анализа психолого-педагогических источников и обобщения научного опыта педагогического проектирования определены структурно-организационные и процессуально-организационные характеристики проектирования электронных образовательных ресурсов на основе системного подхода, что позволило рассмотреть проектирование как многоаспектный, многоуровневый и многоэтапный процесс. В частности, приведены характеристики, описывающие особенности общей организации проектирования, – аспекты (функциональный, структурный) и уровни (концептуальный, технологический, операционный, реализационный), а также характеристики проектирования как процесса – стадии (аналитическая, проектировочная, экспериментальная, рефлексивная) и этапы.
У статті на основі аналізу психолого-педагогічних джерел й узагальнення наукового досвіду педагогічного проектування визначено структурно-організаційні і процесуально-організаційні характеристики проектування електронних освітніх ресурсів на засадах системного підходу, що дозволило розглянути проектування як багатоаспектний, багаторівневий і багатоетапний процес. Зокрема, наведено характеристики, що описують особливості загальної організації проектування, – аспекти (функціональний, структурний) і рівні (концептуальний, технологічний, операційний, реалізаційний), а також характеристики проектування як процесу – стадії (аналітичну, проектувальну, експериментальну, рефлексивну) й етапи.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
огляд літератури, теоретичні аспекти дослідження
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1441
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 54, No 4 (2016); 108-118
Информационные технологии и средства обучения; Vol 54, No 4 (2016); 108-118
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 108-118
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 108-118
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1441/1071
 
Rights Copyright (c) 2016 Olena Yu. Balalaieva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0