Record Details

THEORY AND PRACTICE OF USING WEB-BASED TECHNOLOGIES’ MODEL IN HEALTHKEEPING EDUCATION OF THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THEORY AND PRACTICE OF USING WEB-BASED TECHNOLOGIES’ MODEL IN HEALTHKEEPING EDUCATION OF THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS
ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ВЕБ-ОРИЕНТИРОВАННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩЕМ ОБУЧЕНИИ УЧАЩИХСЯ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ
ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОМУ НАВЧАННІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
 
Creator Leshchenko, Maria P.
Yastrebov, Mykola M.
 
Subject web-oriented technologies; healthkeeping education; model; cognitive and active field; experimental study
веб-ориентированные технологии; здоровьесберегающее обучение; модель; познавательно-активное поле; экспериментальное исследование
веб-орієнтовані технології; педагогічний потенціал; здоров'язбережувальне навчання; модель; пізнавально-активне поле; експериментальне дослідження
 
Description The article highlights the theoretical basis of projecting the model of using Web-based technologies in healthkeeping education of primary school students. The methodological approaches to modeling the process of using Web-based technologies in healthkeeping education of primary school students are determined; its main components are singled out. The opportunities to increase positive potential of cognitive and active field in the implementation of educational and research projects of healthkeeping subjects using Web-based technologies are pointed out. The course of laboratory and mass pedagogical experiments is characterized. The expediency of using Web-based technologies to effectively support healthkeeping education of primary school students is proved.
В статье обоснованы теоретические основы проектирования модели использования веб-ориентированных технологий в здоровьесберегающем обучении учащихся начальных классов. Определены методологические подходы к моделированию процесса использования веб-ориентированных технологий в здоровьесберегающем обучении учащихся начальных классов, выделены его основные компоненты. Выяснено возможности повышения положительного потенциала познавательно-активного поля при реализации учебно-исследовательских проектов здоровьесберегающей тематики с использованием веб-ориентированных технологий. Охарактеризовано течение лабораторного и массового экспериментов. Доказана целесообразность использования веб-ориентированных технологий для эффективной поддержки здоровьесберегающего обучения учащихся начальных классов.
У статті обґрунтовано теоретичні основи проектування моделі використання веб-орієнтованих технологій у здоров'язбережувальному навчанні учнів початкових класів. Визначено методологічні підходи до моделювання процесу використання веб-орієнтованих технологій у здоров'язбережувальному навчанні учнів початкових класів, виокремлено його основні компоненти. З’ясовано можливості підвищення позитивного потенціалу пізнавально-активного поля під час реалізації навчально-дослідницьких проектів здоров'язбережувальної тематики з використанням веб-орієнтованих технологій. Охарактеризовано перебіг лабораторного і масового педагогічного експериментів. Доведено доцільність використання веб-орієнтованих технологій для ефективної підтримки здоров’язбережувального навчання учнів початкових класів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1416
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 54, No 4 (2016); 53-71
Информационные технологии и средства обучения; Vol 54, No 4 (2016); 53-71
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 53-71
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 53-71
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1416/1067
 
Rights Copyright (c) 2016 Maria P. Leshchenko, Mykola M. Yastrebov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0