Принципи відбору і структурування змісту професійної освіти з урахуванням енергоефективного компонента
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704607/
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/704607 |
|
Title |
Принципи відбору і структурування змісту професійної освіти з урахуванням енергоефективного компонента
Принципы отбора и структурирования содержания профессионального образования с учѐтом энергоэффективного компонента The principles of selection and structuring content of vocational educational and taking into account the energy efficient component |
|
Creator |
Глущенко, Олена Вадимівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті визначена доцільність відбору і структурування змісту професійної освіти на основі узагальнення, конкретизації ключових (фундаментальних) понять з урахуванням відповідних дидактичних принципів, що уможливлює засвоєння учнями необхідного обсягу знань на більш високому рівні.
В статье определена целесообразность отбора и структурирования содержания профессионального образования на основе обобщения, конкретизации ключевых (фундаментальных) понятий с учѐтом определѐнных дидактических принципов, что даѐт возможность учащимся усвоить необходимый объем знаний на более высоком уровне. The article determines the appropriateness of selecting and structuring the content of vocational education on the basis of generalization, concretization of the key concepts and taking into account the specific didactic principles, which enable students to acquire the necessary knowledge at a higher level. |
|
Publisher |
НІЦ КІПУ
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704607/1/principles.pdf
- Глущенко, Олена Вадимівна (2012) The principles of selection and structuring content of vocational educational and taking into account the energy efficient component Професійна освіта: проблеми і перспективи, 3. pp. 86-90. |
|