Розвиток пізнавальної активності учнів 10–11-х класів у процесі навчання алгебри і початків аналізу засобами комп’ютерно орієнтованих систем навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704260/
|
|
Title |
Розвиток пізнавальної активності учнів 10–11-х класів у процесі навчання алгебри і початків аналізу засобами комп’ютерно орієнтованих систем навчання
Development of cognitive activity of students 10-11 classes in teaching algebra and principles of analysis of computer-oriented teaching systems |
|
Creator |
Семеріков, С.О.
Теплицький, І.О. Віхрова, О.В. |
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study 51 Mathematics |
|
Description |
Розвиток пізнавальної активності учнів є однією з актуальних проблем не тільки педагогіки, але й усього навчально-виховного процесу сучасної школи, тому що в ній містяться джерела багатьох проблем: формування пізнавальних інтересів, розвитку самостійності, розумових здібностей тощо. Активність як властивість особистості передбачає, що учень стає суб’єктом діяльності і керує своїм особистим розвитком з урахуванням загальнолюдських цінностей, вимог суспільства. В той же час аналіз стану викладання математики, зокрема, алгебри і початків аналізу в практиці середньої школи показує, що результати навчання учнів, рівень їх пізнавальної активності і самостійності, творчих здібностей не в повній мірі відповідає запитам суспільства.
Development of cognitive activity of students is one of issues not only of pedagogy, but the whole educational process modern school, because it contains a source of many problems: the formation of cognitive interests of independence, mental abilities and more. Activity as a property of the individual assumes that the student becomes the subject of his personal and manages development on the basis of common values, society needs. At the same time, analysis of the teaching of mathematics, including algebra and analysis principles in the practice of high school shows that learning outcomes of students, their level of cognitive activity and independence, creativity does not fully meet the needs of society. |
|
Publisher |
Освіта
|
|
Date |
2004
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704260/1/statgran.pdf
- Семеріков, С.О., Теплицький, І.О. and Віхрова, О.В. (2004) Development of cognitive activity of students 10-11 classes in teaching algebra and principles of analysis of computer-oriented teaching systems Рідна школа, 6. |
|