Щодо складання та реалізації навчальних планів по кібернетичним дисциплін у вищій школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704229/
|
|
Title |
Щодо складання та реалізації навчальних планів по кібернетичним дисциплін у вищій школі
About the preparation and implementation of curricula for cybernetic disciplines in higher education |
|
Creator |
Семеріков, С.О.
Поліщук, О.П. |
|
Subject |
004.01/.08 Special auxiliary numbers for computing
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Будь-який технологічний процес виконується "в прямому напрямку" - від сировини до кінцевого продукту. Однак будь-яка технологія розробляється (проектується) в зворотному порядку - від вимог до готового продукту до характеристик проміжних до вхідних сировинних включно і до засобів забезпечення цих характеристик на всіх стадіях переробки. Навчальний процес не виняток - при складанні навчальних планів спочатку повинні бути визначені вимоги до знань і навичок випускників і сформовані навчальні плани заключних предметних курсів, визначено рівень підготовки слухачів, необхідний для сприйняття заключного і, очевидно, найбільш складного матеріалу - в тому числі по підтримувальних дисциплін , що не відносяться безпосередньо до випусковим кафедрам.
Any process performed "forward" - from raw material to finished product. However, any technology developed (designed) in the reverse order - the requirements for the finished product to the characteristics of the intermediate raw material input to the inclusive and means to ensure these characteristics at all stages of processing. The educational process is no exception - in the preparation of curricula must first be determined by the requirements for knowledge and graduates the skills and formed curricula final subject courses, determined the level of training of students required for the perception of the final and probably the most complex material - including supporting disciplines not related directly to the issuing department. |
|
Publisher |
Видавничий відділ НМетАУ
|
|
Date |
2003
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704229/1/infobook.pdf
- Семеріков, С.О. and Поліщук, О.П. (2003) About the preparation and implementation of curricula for cybernetic disciplines in higher education Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики, 3 (3). |
|