Record Details

На перехресті екології, математики, інформатики й фізики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704224/
 
Title На перехресті екології, математики, інформатики й фізики
At the intersection of ecology, mathematics, computer science and physics
 
Creator Семеріков, С.О.
Теплицький, І.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
51 Mathematics
53 Physics
 
Description Основи науки єдині. «Наука являє собою внутрішньо єдине ціле. Її поділ на окремі області обумовлений не стільки природою речей, скільки обмеженістю здібностей людського пізнання. Насправді ж не існує переривчастастого ланцюга від фізики і хімії через біологію та антропологію до соціальних наук. ... Велику внутрішню схожість мають і методи дослідження ... ». На перший погляд може здатися, що автор цих думок – представник «гуманітарного мислення», а насправді вони висловлені німецьким фізиком, лауреатом Нобелівської премії Максом Планком.
Basics of science alone. "Science is an internally coherent whole. Its division into separate areas due not so much the nature of things, as the limited ability of human knowledge. In fact, there is no pereryvchastastoho chain from physics and chemistry through biology to anthropology and social sciences. ... Great similarity with internal and methods ... ". At first glance it may seem that the author of these ideas - representative of "humanitarian thinking" but they are actually made by the German physicist, Nobel Prize winner Max Planck.
 
Publisher Видавничий відділ КМІ
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704224/1/Extract%20Pages%20From%20vol3.pdf
- Семеріков, С.О. and Теплицький, І.О. (2013) At the intersection of ecology, mathematics, computer science and physics Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики, 3 (11).