Professional development of teachers on cloud services during non-formal education
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704109/
http://ceur-ws.org/Vol-1614/paper_51.pdf |
|
Title |
Professional development of teachers on cloud services during non-formal education
Професійний розвиток учителів з питань хмарних сервісів під час неформальної освіти |
|
Creator |
Литвинова, С.Г.
Мельник, Оксана Миколаївна |
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The rapid development of cloud services and their implementation in secondary education require an increase in the IC-competence of teachers during non-formal education. The implementation of cloud services will make it possible to create some conditions for learning mobility of all participants of teaching and learning activities. This article deals with the organization of teachers’ training during non-formal learning. The paper analyzes the main forms of the organization of teachers’ learning (workshops, trainings and summer schools). The special features of the non-formal teachers’ ICT training include the availability of high-speed Internet and some computer equipment. The obtained basic and additional services allow teachers to make the extensive use of cloud services for different activities, namely the organization of students’ group work and “inverted learning”; team-work on projects, assistance during homework; preparation for contests; conducting web-quests. Швидкий розвиток хмарних сервісів і їх впровадження в системі середньої освіти потребує підвищення IК-компетентності педагогів у рамках неформальної освіти. Упровадження хмарних сервісів дозволить створити деякі умови мобільності для всіх учасників навчально-виховного процесу. У даній статті розглядається організація навчання вчителів в рамках неформальної освіти. У статті аналізуються основні форми організації навчання вчителів (семінари, тренінги та літні школи). До особливостей навчання ІКТ вчителів у рамках неформальної освіти включено: наявність високошвидкісної мережі Інтернет і комп'ютерного обладнання. Отримані навички дозволяють вчителям широко використовувати хмарні сервіси для різних видів навчальної діяльності, а саме: організації групової роботи учнів, «перевернутого навчання»; спільна робота над проектами, допомоги під час домашньої роботи; підготовки для участі в конкурсах; організації й проведення веб-квестів. |
|
Publisher |
CEUR-WS
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704109/1/paper_51-%20%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9%20%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82%21%21%21.pdf
- Литвинова, С.Г. and Мельник, Оксана Миколаївна (2016) Professional development of teachers on cloud services during non-formal education Proceedings of the 12th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI 2016), Kyiv, Ukraine, June 21-24, 2016, 1614. pp. 648-655. ISSN 1613-0073 |
|