Record Details

Підручник з іноземної мови як засіб оволодіння учнями досвідом самостійної діяльності: результати моніторингу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704251/
 
Title Підручник з іноземної мови як засіб оволодіння учнями досвідом самостійної діяльності: результати моніторингу
Учебник по иностранному языку как средство овладения учащимися опытом самостоятельной деятельности: результаты мониторинга
Foreign language handbook as a mean of students experience mastering in independent activities: monitoring results
 
Creator Редько, Валерій Григорович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
81 Linguistics and languages
 
Description У статті описуються процедура, технологія і результати дослідження дидактичного потенціалу шкільних підручників з іноземних мов сприяти оволодінню учнями досвідом самостійної діяльності. Автор розглядає цю проблему в контексті компетентнісної парадигми як різноаспектний та обов’язковий процес підготовки навчальної літератури.
В статье описываются процедура, технология и результаты исследования дидактического потенциала школьных учебников по иностранным языкам содейстовать овладению учащимися опытом самостоятельной деятельности. Автор рассматривает эту проблему в контексте компетентностной парадигмы как разноаспектный и обязательный процесс подготовки учебной литературы.
The author analyzes didactic opportunities of foreign language school textbooks which are to foster the development of independent students’ academic work in the context of competency-based educational paradigm. Procedure, technology as well as outcomes of the suggested research are outlined in the article.
Within the framework of this research the author conducted a monitoring of students’ educational performance and achievements in the process of which tasks typical for Spanish language textbooks (1st–11th form) were used.
Evaluation was based on the scale of levels of students’ educational achievements suggested by the author. The results obtained in the process of the monitoring are represented with a diagram. The obtained data proved the capability of the foreign language textbooks to foster students’ independent acquisition of foreign language communicative skills.
 
Publisher Інститутпедагогіки НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704251/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%B7_%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B7._%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D1%8F%D0%BA_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B1.PDF
- Редько, Валерій Григорович (2015) Foreign language handbook as a mean of students experience mastering in independent activities: monitoring results Український педагогічний журнал (2). pp. 92-102. ISSN 2411-1317