Record Details

Шляхи удосконалення професійної компетентності вчителя української мови та літератури в умовах особистісно зорієнтованого навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/703983/
 
Title Шляхи удосконалення професійної компетентності вчителя української мови та літератури в умовах особистісно зорієнтованого навчання
Ways of improving the professional competence of teachers of Ukrainian language and literature in terms of personal study
 
Creator Сидоренко, В.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
82 Literature
 
Description У посібнику розкрито сутність нової ролі та установок учителя-словесника в умовах сучасної школи. З урахуванням сучасних викликів суспільства і освіти системно проаналізовано шляхи формування та удосконалення професійної компетентності педагога, змодельовано алгоритм підвищення рівня професійної компетентності через створення позитивно-гармонійної «Я-концепції», відпрацювання технологій впровадження інноваційних компонентів у професійну діяльність учителя-словесника. Запропоновано проблемні питання, завдання і комунікативно-ситуативні вправи, що сприятимуть правильній організації перманентної освіти, діяльності педагога в міжкурсовий період, осмисленню багатьох аспектів курсу, а також словник базових теоретичних понять до кожної теми.
Для викладачів системи післядипломної педагогічної освіти, керівників шкіл, методистів рай(міськ) МК, керівників МО, учителів-філологів, а також усіх освітян, хто дбає про постійне професійне самовдосконалення, підвищення кваліфікації протягом життя; для творчих педагогів нової формації, інноваторів, експериментаторів.
The guide essence of the new roles and attitudes of the teacher-language and literature in the modern school. Given the challenges of modern society and the education system analyzes ways of creating and improving the professional competence of the teacher, the algorithm is modeled enhance professional competence by creating a positive, harmonious "self-concept" testing the introduction of innovative technology components in the professional work of the teacher-language and literature. An issues, tasks and communicative-situational exercises that promote the right of permanent education of teacher in mizhkursovyy period of reflection on the many aspects of the course and the basic vocabulary of theoretical concepts for each topic.For teachers of postgraduate teacher education, school leaders, trainers paradise (city) MC, IU leaders, teachers, philologists, teachers and all who care about continuous professional improvement, training for life; for creative
new generation of teachers, innovators, experimenters.
 
Publisher Каштан
 
Date 2009
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/703983/1/%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%A7%D0%9A%D0%90%20doc.pdf
Сидоренко, В.В. (2009) Ways of improving the professional competence of teachers of Ukrainian language and literature in terms of personal study Каштан, м. Донецьк, Україна.