Про підходи до визначення змісту мовної освіти у проекті нової редакції державного стандарту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3354/
|
|
Title |
Про підходи до визначення змісту мовної освіти у проекті нової редакції державного стандарту
approaches to determining the content of language education in the new draft International Standard |
|
Creator |
Хорошковська, Ольга Назарівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology 81 Linguistics and languages |
|
Description |
У статті обґрунтовується необхідність практичного підходу до визначення змісту навчання української мови як державної та інших мов як окремих предметів. Такий підхід з орієнтацією на формування комунікативної компетентності має бути закладений у новій редакції державного стандарту мовної освіти з української та інших мов для основної і старшої школи з національними мовами викладання. Пропонується для ознайомлення та реалізації принципу наступності проект державного стандарту для початкової школи.
The article substantiates the need for a practical approach to determining the content of teaching Ukrainian as the state language and other languages as subjects. Such an approach with a focus on formation of communicative competence should be incorporated in the new version of the state standard of language education in Ukrainian and other languages for primary and high school teaching of national languages. It is proposed to review and implement the principle of continuity draft national standard for primary school. |
|
Publisher |
Редакція журналу "Українська мова і література в школі"
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3354/1/%E2%84%961_2011_%D0%A5%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Хорошковська, Ольга Назарівна (2011) approaches to determining the content of language education in the new draft International Standard Українська мова і література в школі (1). pp. 41-44. |
|