Концепція науково-методичної робота в добу освітніх змін: традиції, інновації, перспективи розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/703966/
|
|
Title |
Концепція науково-методичної робота в добу освітніх змін: традиції, інновації, перспективи розвитку
The concept of scientific and methodological work day educational change:tradition, innovation, development prospects |
|
Creator |
Сорочан, Т.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions |
|
Description |
У статті проаналізовано сутність поняття науково-методичної роботи в добу освітніх змін, при цьому звернемо увагу на витоки його в історії педагогіки. Обґрунтовано методологію сучасної науково-методичної роботи. Виокремлено основні напрями її, форми і методи щодо забезпечення професійного розвитку педагогів. Визначено особливості науково-методичної роботи з учителями на регіональному рівні.
In the article the essence of the concept of scientific and methodical work in educational change daily, while pay attention to its origins in the history of education. Grounded methodology of modern scientific and technical work. Thesis there is determined the main directions of its forms and methods to ensure the professional development of teachers. The features of the methodological work with teachers at the regional level. |
|
Publisher |
Основа
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/703966/1/%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%BD_6.pdf
- Сорочан, Т.М. (2013) The concept of scientific and methodological work day educational change:tradition, innovation, development prospects Методист, 2 (14). pp. 7-12. |
|