Record Details

Доробок українських психологів у галузі індивідуалізації шкільного навчання (кінець 1970-х - 1980-х роки)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166178/
 
Title Доробок українських психологів у галузі індивідуалізації шкільного навчання (кінець 1970-х - 1980-х роки)
Наработка украинских психологов в отрасли индивидуализации школьной учебы (конец 1970-х - 1980-х годы)
Work of the Ukrainian psychologists is in industry of individualization of school studies (end of 1970th - 1980th years)
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У контексті висвітлення впровадження індивідуалізації в шкільний навчально-виховний процесу статті розкрито малодосліджений аспект - здійснений наприкінці 1970-х - 1980-ті роки внесок у цей процес українських психологів. Окреслено провідні напрями, методи й резуль¬тати досліджень у галузі педагогічної психології, психології особистості, соціальної психології, що стосувалися індивідуалізації навчання через вивчення творчого потенціалу учнів, їхніх інтересів і здібностей, врахування мотивів навчальної діяльності, міжособистісних стосунків, виявлення і розвиток обдарованості і творчого мислення. Аналіз психолого-педагогічних доробків українських науковців засвідчив розширення спектру їхніх досліджень у напрямі забезпечення реалізацій індивідуалізованих потреб і мотивів навчання школярів, що доводить поступове формування у цей час підгрунтя для встановлення парадигми особистіша орієнтованої освіти.
В контексте освещения внедрения индивидуализации в школьный учебно-воспитательный процессу статьи раскрыт малоисследованный аспект - осуществлен в конце 1970-х - 1980-ые годы взнос в этот процесс украинских психологов. Очерчены ведущие направления, методы и результаты исследований в отрасли педагогической психологии, психологии личности, социальной психологии, что касались индивидуализации учебы через изучение творческого потенциала учеников, их интересов и способностей, учитывание мотивов учебной деятельности, межличностных отношений, выявление и развитие одаренности и творческого мышления. Анализ психолого-педагогических наработок украинских ученых засвидетельствовал расширение спектра их исследований в направлении обеспечения реализаций индивидуализированных потребностей и мотивов учебы школьников, которая доводит постепенное формирование в это время почвы для установления парадигмы личностно ориентированного образования.
In the context of illumination of introduction of individualization in school учебно-воспитательный to the process of the article a scantily explored aspect is exposed - carried out at the end of 1970th are 1980th payment in this process of the Ukrainian psychologists. Leading directions, methods and results of researches, are outlined in industry of pedagogical psychology, psychology of personality, social psychology, that touched individualization of studies through the study of creative potential of students, their interests and capabilities, taking into account of reasons of educational activity, interpersonality relations, exposure and development of gift and creative thinking. The analysis of психолого-педагогических works of the Ukrainian scientists witnessed expansion of spectrum of their researches in the direction of providing of realization of the individualized necessities and reasons of studies of schoolchildren, that leads to the gradual forming at this time of soil for establishment of paradigm of the personality oriented education.
 
Publisher Кам'янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166178/1/%D0%9D.%D0%9F.16.pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (2015) Work of the Ukrainian psychologists is in industry of individualization of school studies (end of 1970th - 1980th years) Pedagogical education: theory and practice (19). pp. 63-70. ISSN 2309-9763