Record Details

Краудсорсинг як інноваційний управлінський інструмент і змістова компонента навчального посібника для керівників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166119/
 
Title Краудсорсинг як інноваційний управлінський інструмент і змістова компонента навчального посібника для керівників
Краудсорсинг как инновационный управленческий Инструмент и компонент содержания учебного Пособия для руководителя
Crowdsourcing as innovative managerial tool and Content component of a textbook for managers
 
Creator Калініна, Г. М.
 
Subject 35 Public administration. Government.
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглянуто суть, зміст, концепти краудсорсингу, його переваги та недоліки як управлінського інструменту на концептуальних засадах конвергенції. Наведено класифікацію сфер застосування краудсорсингу, приклади краудсорсингових майданчиків і проектів у міжнародній практиці та презентовано інформаційні ресурси.
В статье рассмотрены сущность, содержание и концепты понятия «краудсорсинг», охарактеризованы основные его преимущества и недостатки как современного управленческого инструмента. Указаны социальные сферы и систематизированы основные бизнес-задачи, которые успешно могут быть
решены с помощью применения краудсорсинга. Систематизированы примеры успешного использования данного инструмента в международной практике, информационные ресурсы эффективно действующих краудсорсингових площадок и проектов.
In the article a concept of «crowdsourcing»: its essence, substance, advantages and defects as management tool are considered. Calls and multidimensionalness of development of modern society as civil, free, democratic, the informative and technological determined the application of
adequate modern instruments for the management quality improvement of all social spheres. In this connection consideration of crowdsourcing as modern innovative
management tool is scientifi c and practical issue of the day, solving of that is directed both to the increase of managers’ actions effi ciency and to the competitiveness and
image creation of institutes they lead. Logic of exposition of crowdsourcing as an innovative management tool is given basing on integrative conceptual principles of scientifi c approaches. Crowdsourcing is modern management tool, that is based on conceptual principles of convergence and that is examined as syncretism and interpenetrations of intellectual, communication and information technologies, the introduction of that provide an effective solving of managers’ business-tasks and successful realization of projects in practice in different social spheres.
Examples of the use of this instrument in international practice are given, the informative resources of crowdsourcing grounds and projects are indicated.
Social spheres and basic business-tasks that can be successfully solved due to application of crowdsourcing are distinguished.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166119/1/27.pdf
- Калініна, Г. М. (orcid.org/0000-0002-9405-9278 <http://orcid.org/0000-0002-9405-9278>) (2015) Crowdsourcing as innovative managerial tool and Content component of a textbook for managers Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 230-239.