Record Details

Модель розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/165928/
 
Title Модель розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю
Модель розвития профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин строительного профиля
Model of development of professional culture of teachers of special subjects building profile
 
Creator Михнюк, М.І.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description У даній статті розглядається зміст моделі розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю. Доведено, що модель має включати компоненти, які безпосередньо впливають на ефективність цього розвитку. Структуру моделі складають перспективно-цільовий, теоретико-методологічний, змістово-технологічний, процесуально-діяльнісний і рефлексивно-оцінювальний блоки. Перспективно-цільовий блок визначає стратегію реалізації моделі.
Теоретико-методологічний блок розкриває теоретичні закономірності і теорії розвитку, методологічну основу та наукові підходи. Змістово- технологічний блок забезпечує розробку змісту професійної культури викладачів спеціальних дисциплін, технологію розвитку, формування особистості педагога із заздалегідь заданими якісними професійними показниками. Процесуально-діяльнісний блок забезпечує розвиток професійної культури в системі методичної роботи ПТНЗ, у тому числі, завдяки участі викладачів спеціальних дисциплін у різних колективних і масових методичних заходах, в Школі розвитку професійної культури, а також у процесі самоосвітньої діяльності. Рефлексивно-оцінювальний блок спрямований на здійснення діагностики розвиненості професійної культури на всіх етапах розвитку завдяки запропонованим критеріям, показникам і рівням.
В данной статье рассматривается содержание модели развития профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин строительного профиля. Доказано, что модель должна содержать компоненты, непосредственно влияющие на эффективность этого развития. Структуру модели составляют перспективно-целевой, теоретико-методологический, содержательно-технологический, процессуально-деятельностный и рефлексивно-оценочный блоки. Перспективно-целевой блок определяет стратегию реализации модели.Теоретико- методологический блок раскрывает теоретические закономерности и теории развития, методологическую основу и научные подходы. Содержательно-технологический блок обеспечивает разработку содержания профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин, технологию развития, формирования личности педагога с заранее заданными качественными профессиональными показателями. Процессуально-деятельностный блок обеспечивает развитие профессиональной культуры в системе методической работы ПТУЗ, в том числе, благодаря участию преподавателей специальных дисциплин в разных коллективных и массовых методических мероприятиях, в Школе развития профессиональной культуры, а также в процессе самообразовательной деятельности. Рефлексивно-оценочный блок направлен на осуществление диагностики развитости профессиональной культуры на всех этапах развития благодаря предложенным критериям, показателям и уровням.
This article describes the content model of the development of the professional culture of teachers of special disciplines of the construction profile. It is proved that the model must contain components that directly affect the effectiveness of this development. The structure of the model constitute a promising target, theoretical and methodological, conceptual and technological, procedural activity and reflective evaluation blocks. Promising target block defines the strategy implementation of the model.Theoretical and methodological block examines the theoretical principles and theory development, methodological framework and research approaches. Meaningful technology unit provides for the development of the professional culture of teachers of special disciplines, technology development, formation of a teacher with predetermined quality professional performance. Procedural activity unit provides for the development of professional culture in the system of methodical work professional technical educational institution (PTEI), including through the participation of the teachers of special disciplines in various collective and mass methodical activities in the School development professional culture, as well as in the process of self-educational activity. Reflective-evaluative unit is aimed at diagnosing the development of a professional culture at all stages of development due to the proposed criteria, indicators and levels.
 
Publisher ТОВ "НВП Поліграфсервіс"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/165928/1/%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_8.docx.pdf
- Михнюк, М.І. (2014) Model of development of professional culture of teachers of special subjects building profile Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 8. pp. 58-64.