Record Details

Функції проектного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11376/
 
Title Функції проектного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів
The functions of project-based learning students of vocational schools
 
Creator Романов, Л.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У тезах обґрунтовано важливість проектного навчання майбутніх кваліфікованих робітників, яке виконує низку функцій, зокрема, дидактичну, пізнавальну, виховну, соціалізуючу та розвивальну. Так, дидактична функція проектування передбачає вироблення в учнів уміння конструювати свої знання, ознайомлення їх з різними способами опрацювання інформації. Окрім цього, в учнів формується вміння презентувати результати своєї роботи, а також виробляються навички самоорганізації.
In theses project proved the importance of training for skilled workers, which performs a number of functions , including didactic , cognitive, educational, and developmental sotsializuyuchu . Thus, the didactic function design provides the ability to develop in students construct knowledge , to familiarize them with different ways of processing information. In addition, the students formed the ability to present the results of their work and skills of self produced.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2015
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11376/1/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2.pdf
- Романов, Л.А. (2015) The functions of project-based learning students of vocational schools In: Матеріали Звітної науково-практичної конференції Інституту професійно-технічної освіти НАПН України (26 березня 2014 р.) Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 152-153.