Функції проектного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11376/
|
|
Title |
Функції проектного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів
The functions of project-based learning students of vocational schools |
|
Creator |
Романов, Л.А.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У тезах обґрунтовано важливість проектного навчання майбутніх кваліфікованих робітників, яке виконує низку функцій, зокрема, дидактичну, пізнавальну, виховну, соціалізуючу та розвивальну. Так, дидактична функція проектування передбачає вироблення в учнів уміння конструювати свої знання, ознайомлення їх з різними способами опрацювання інформації. Окрім цього, в учнів формується вміння презентувати результати своєї роботи, а також виробляються навички самоорганізації.
In theses project proved the importance of training for skilled workers, which performs a number of functions , including didactic , cognitive, educational, and developmental sotsializuyuchu . Thus, the didactic function design provides the ability to develop in students construct knowledge , to familiarize them with different ways of processing information. In addition, the students formed the ability to present the results of their work and skills of self produced. |
|
Publisher |
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11376/1/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2.pdf
- Романов, Л.А. (2015) The functions of project-based learning students of vocational schools In: Матеріали Звітної науково-практичної конференції Інституту професійно-технічної освіти НАПН України (26 березня 2014 р.) Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 152-153. |
|