EDUCATION POLICY AND INFORMATION TECHNOLOGIES: HOW TO ACHIEVE A SYSTEMIC EFFECT?
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EDUCATION POLICY AND INFORMATION TECHNOLOGIES: HOW TO ACHIEVE A SYSTEMIC EFFECT?
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПОЛИТИКА И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ: КАК ДОСТИЧЬ СИСТЕМНОГО ЭФФЕКТА? ОСВІТНЯ ПОЛІТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ: ЯК ДОСЯГТИ СИСТЕМНОГО ЕФЕКТУ? |
|
Creator |
Kuzminska, Olena H.
Nanaieva, Tetiana V. |
|
Subject |
ICT; ICT policy; education
ИКТ; ИКТ-политика; образование ІКТ; ІКТ-політика; освіта |
|
Description |
The article is devoted to a systematic approach to formation of educational ICT policy at the state and regional level and at the level of educational institution. Key characteristics of educational policy and the role of ICT policies in the process of transformational changes were identified, based on analysis of international experience in the transformation of education systems, policy development tools and recommendations for the use of ICT policy were proposed. The results of testing of the Intel® Education Transformation Policy Tool, developed by Intel®®, were presented. Authors determined the benefits of creating a common platform for the dissemination and implementation of innovation projects for development of the ICT policy.
Материалы статьи посвящены вопросам реализации системного подхода к формированию образовательной ИКТ-политики на уровне государства, региона, учебного заведения. На основе анализа международного опыта по трансформации систем образования определены характеристики образовательной политики и роль ИКТ-политики в процессе осуществления трансформационных изменений; предложены инструменты для разработки и рекомендации по внедрению ИКТ-политики. Приведены результаты апробации разработанного корпорацией Intel®® Инструментария трансформации ИКТ-политики в образовании. Отмечены преимущества создания общей платформы для распространения инноваций и имплементации проектов по разработке ИКТ-политики. Матеріали статті присвячені питанням системного підходу до формування освітньої ІКТ-політики на рівні держави, регіону, навчального закладу. На основі аналізу міжнародного досвіду з питань трансформації систем освіти визначено характеристики освітньої політики та роль ІКТ-політики в процесі здійснення трансформаційних змін, запропоновано інструменти для розробки та рекомендації щодо застосування ІКТ-політики. Наведено результати апробації розробленого корпорацією Intel®® Інструментарію трансформації ІКТ-політики в освіті. Означено переваги створення спільної платформи для поширення інновацій та імплементації проектів з розробки ІКТ-політики. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Огляд літератури;Порівняльний аналіз ІКТ-інструментів; Результати експерименту; Опитування Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1376
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 52, No 2 (2016); 121-132
Информационные технологии и средства обучения; Vol 52, No 2 (2016); 121-132 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 121-132 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 121-132 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1376/1037
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Olena H. Kuzminska, Tetiana V. Nanaieva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|