FREE SOFTWARE IN ELECTRONIC LEARNING FUTURE TEACHERS OF MATHEMATICS, PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FREE SOFTWARE IN ELECTRONIC LEARNING FUTURE TEACHERS OF MATHEMATICS, PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE
СВОБОДНОЕ ПРОГРАММНОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ В ЭЛЕКТРОННОМ ОБУЧЕНИИ УЧИТЕЛЕЙ МАТЕМАТИКИ, ФИЗИКИ И ИНФОРМАТИКИ ВІЛЬНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ЕЛЕКТРОННОМУ НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ |
|
Creator |
Velychko, Vladyslav Ye.
|
|
Subject |
e-learning; free software; the training of teachers of mathematics, physics and computer science
электронное обеспечение; свободное программное обеспечение; подготовка учителей математики, физики и информатики електронне навчання; вільне програмне забезпечення; підготовка вчителів математики, фізики та інформатики |
|
Description |
Popularity of the use of free software in the IT industry is much higher than its popular use in educational activities. Disadvantages of free software and problems of its implementation in the educational process is a limiting factor for its use in the education system, however, openness, accessibility and functionality are the main factors for the introduction of free software in the educational process. Nevertheless, for future teachers of mathematics, physics and informatics free software is designed as well as possible because of the specificity of its creation, and therefore, there is a question of the system analysis of the possibilities of using open source software in e-learning for future teachers of mathematics, physics and computer science.
Популярность использования свободного программного обеспечения в ИТ-индустрии значительно выше, чем его популярность использования в образовательной деятельности. Недостатки свободного программного обеспечения и проблемы его внедрения в учебный процесс являются сдерживающим фактором для системного использования его в образовании, однако, открытость, доступность и функциональность являются главными факторами внедрения свободного программного обеспечения в образовательный процесс. Тем не менее, для будущих учителей математики, физики и информатики свободное программное обеспечение предназначено как нельзя лучше из-за специфики его создания, а потому, возникает вопрос системного анализа возможностей использования свободного программного обеспечения в электронном обучении будущих учителей математики, физики и информатики. Популярність використання вільного програмного забезпечення в ІТ-індустрії значно вища, ніж його використання в освітній діяльності. Недоліки вільного програмного забезпечення і проблеми його впровадження в навчальний процес є стримуючим фактором для системного використання його в освіті, однак, відкритість, доступність та функціональність є головними факторами впровадження вільного програмного забезпечення в освітній процес. Утім, для майбутніх учителів математики, фізики та інформатики вільне програмне забезпечення призначене якнайкраще через специфіку його створення, а тому, постає питання системного аналізу можливостей використання вільного програмного забезпечення в електронному навчанні майбутніх учителів математики, фізики та інформатики. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1367
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 52, No 2 (2016); 18-26
Информационные технологии и средства обучения; Vol 52, No 2 (2016); 18-26 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 18-26 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 18-26 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1367/1029
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Vladyslav Ye. Velychko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|