Record Details

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE CONTEXT OF EVALUATION OF THE RESULTS OF TEACHING STUDENTS IN THE UNIVERSITIES OF UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE CONTEXT OF EVALUATION OF THE RESULTS OF TEACHING STUDENTS IN THE UNIVERSITIES OF UKRAINE
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В КОНТЕКСТЕ ОЦЕНИВАНИЯ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ УКРАИНЫ
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ВНЗ УКРАЇНИ
 
Creator Dybkova, Liudmyla M.
 
Subject active learning activities; the evaluation of learning outcomes; individual work of students; information and communication technologies; learning task
активная оценочная деятельность студентов; информационно-коммуникативные технологии; самостоятельная работа студентов; оценивание учебных результатов; учебное задание
активна оцінна діяльність студентів; інформаційно-комунікаційні технології; навчальне завдання; оцінювання навчальних результатів; самостійна робота студентів
 
Description The article is devoted to assessing the results of students’ training activities using modern information and communication technologies. The author stresses that the aims of current educational system are not only the acquisition of future professional with knowledge and skills, but also the formation of abilities to their constant updates and upgrades in their future professional activity. The article presents the learning tasks, which are based on students’ learning activities during the lectures, practical classes, independent work and tests. Activation of students’ evaluation activities is also promoted by their maximum awareness about criteria of evaluation the results on each discipline, as well as the availability of educational outcomes for students using electronic register which are accessed from Internet.
Статья посвящена оцениванию результатов учебной деятельности студентов с использованием современных информационно-коммуникационных технологий. Автор подчеркивает, что целью современной системы образования является не только приобретение будущими специалистами профессиональных знаний и навыков, но и формирование способности к их постоянному обновлению и модернизации в будущей профессиональной деятельности. Активизации оценочной деятельности студентов также способствует максимальная их информированность о критериях оценивания знаний и умений по каждой дисциплине, а также доступность учебных результатов через электронный журнал, который размещен в сети Интернет. В статье также представлены учебные задачи, основанные на активном оценивании студентами полученных результатов в процессе проведения лекций, практических занятий, самостоятельной работы и тестирования.
Стаття присвячена оцінюванню результатів навчальної діяльності студентів із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Автор підкреслює, що метою сучасної системи освіти є не тільки набуття майбутніми фахівцями професійних знань і навичок, а й формування здатності до постійного їх оновлення та модернізації у майбутній професійній діяльності. Важливим є здійснення студентами оцінювання отриманих результатів через максимальну інформованість про критерії оцінювання знань та вмінь з кожної дисципліни, а також доступність навчальних результатів через електронний журнал, який розміщений у мережі Інтернет. У статті проаналізовано навчальні завдання, які засновані на активному використанні можливостей інформаційно-комунікаційних технологій у процесі проведення лекцій, практичних занять, самостійної роботи і тестування.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-05-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Теоретичні та практичні аспекти дослідження
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1379
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 52, No 2 (2016); 27-35
Информационные технологии и средства обучения; Vol 52, No 2 (2016); 27-35
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 27-35
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 27-35
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1379/1030
 
Rights Copyright (c) 2016 Liudmyla M. Dybkova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0