Record Details

Професіоналізм та компетентності вчителів у контексті післядипломної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/703950/
 
Title Професіоналізм та компетентності вчителів у контексті післядипломної освіти
The professionalism and competence of teachers in the context of post-graduate education
 
Creator Сорочан, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті охарактеризовано системоутворювальну роль компетентнісного підходу в системі післядипломної педагогічної освіти. Показано наступність між формуванням компетентностей на різних рівнях освіти. Виявлено взаємозв’язок понять «компетентності» і «професіоналізм». Обґрунтовано сукупність компетентностей, які утворюють професіоналізм і мають розвиватись в учителів у післядипломній освіті. Виокремлено основні етапи і технології розвитку професійних та фахових компетентностей вчителів у системі післядипломної освіти.
The article describes the role of system-competence approach in the system of postgraduate education. Show the continuity between the formation of competencies at various levels of education. The interrelation the concepts of "competence" and "professionalism". Grounded set of competencies that form and professionalism should develop in teachers in postgraduate education. Thesis there is determined milestones, and technology professional development and professional competence of teachers in the system of postgraduate education.
 
Publisher Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/703950/1/%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%BD_8.pdf
- Сорочан, Т.М. (2010) The professionalism and competence of teachers in the context of post-graduate education Освіта на Луганщині, 2. pp. 7-12.