Наступність професійного розвитку вчителів у системі університетської та післядипломної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/703944/
|
|
Title |
Наступність професійного розвитку вчителів у системі університетської та післядипломної освіти
Continuity professional development of teachers in the system of university and postgraduate education |
|
Creator |
Сорочан, Т.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions 374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті характеризуються науково-методологічні основи наступності університетської та післядипломної педагогічної освіти, представлені сучасні підходи до розуміння компетенції вчителів як кола повноважень у професійній діяльності та компетентностей як здатностей виконувати ці повноваження, обґрунтована модель безперервної післядипломної педагогічної освіти.
Тhe article characterized the scientific and methodological basis of continuity university and postgraduate education, presented new approaches to understanding the competence of teachers as terms of reference in professional activities and competences as the ability to perform these powers reasonable model of continuous postgraduate education. |
|
Publisher |
Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/703944/1/%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%BD_1.pdf
- Сорочан, Т.М. (2011) Continuity professional development of teachers in the system of university and postgraduate education Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 20 (231). pp. 274-284. |
|