FEATURES OF USING DIGITAL AUDIO WORKSTATIONS DESIGNED FOR CREATING ELECTRONIC MUSIC IN CONDITIONS OF INFORMAL ADULT EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FEATURES OF USING DIGITAL AUDIO WORKSTATIONS DESIGNED FOR CREATING ELECTRONIC MUSIC IN CONDITIONS OF INFORMAL ADULT EDUCATION
ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ЦИФРОВЫХ АУДИО РАБОЧИХ СТАНЦИЙ, ПРЕДНАЗНАЧЕННЫХ ДЛЯ СОЗДАНИЯ ЭЛЕКТРОННОЙ МУЗЫКИ В УСЛОВИЯХ НЕФОРМАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ВЗРОСЛЫХ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ АУДІО РОБОЧИХ СТАНЦІЙ, ПРИЗНАЧЕНИХ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ МУЗИКИ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ |
|
Creator |
Kovalenko, Oleksandr M.
|
|
Subject |
self-education; digital audio workstation; sequencer; a program for creating electronic music
самообразоание взрослых, цифровая аудио рабочая станция, секвенсор, программа для создания электронной музыки самоосвіта дорослих; цифрова аудіо робоча станція; секвенсор; програма для створення електронної музики |
|
Description |
In the article it is highlighted the importance of self-education and self-development of adults to perform an effective vital activity in the modern information society. It has been considered possibilities of application of audio workstation for musical self-education and self-development of adults. Analysis of basic characteristics and functional features of digital audio workstations is given. The basic advantages and disadvantages of using digital audio workstations in musical self-education of adults are presented. A comparative analysis of the most widespread in the world of digital audio workstations is given. The analysis was carried out by examining of special literature, practical use of digital audio workstations, sites developers of these programs and the experience of using digital audio workstations. At present digital audio workstations is a tool for creating an electronic music. That is why the ability to use the sequencer becomes the main requirement for music producers, arrangers and sound engineers.
В статье отмечается важность самообразования и саморазвития взрослых для осуществления эффективной жизнедеятельности в современном информационном обществе. Рассмотрены возможности применения аудио рабочих станций для музыкальной самообразования и саморазвития личности взрослых. Осуществлён анализ основных характеристик и функциональной особенности цифровых аудио рабочих станций. Описаны основные преимущества и недостатки использования цифровых аудио рабочих станций в музыкальной самообразованию взрослых. Проведен сравнительный анализ наиболее распространенных во всем мире цифровых аудио рабочих станций. Анализ осуществлен на основе изучения специальной литературы, практики использования цифровых аудио рабочих станций, сайтов разработчиков этих программ и собственного опыта использования цифровых аудио рабочих станций. Сейчас цифровые аудио рабочие станции является тем инструментом, с помощью которого создается большинство электронных музыкальных произведений. Именно поэтому умение пользоваться секвенсором становится основным требованием к музыкальных продюсеров, аранжировщиков и звукорежиссеров. У статті наголошено на важливості самоосвіти і саморозвитку дорослих для здійснення ефективної життєдіяльності в сучасному інформаційному суспільстві. Розглянуто можливості застосування аудіо робочих станцій для музичної самоосвіти і саморозвитку особистості дорослих. Проаналізовано основні характеристики і функціональні особливості цифрових аудіо робочих станцій. Описано основні переваги й недоліки використання цифрових аудіо робочих станцій у музичній самоосвіті дорослих. Проведено порівняльний аналіз найпоширеніших у всьому світі цифрових аудіо робочих станцій. Аналіз здійснено на основі вивчення спеціальної літератури, практики використання цифрових аудіо робочих станцій, сайтів розробників цих програм і власного досвіду використання цифрових аудіо робочих станцій. Наразі цифрові аудіо робочі станції є тим інструментом, за допомогою якого створюється більшість електронних музичних творів. Саме тому вміння користуватися секвенсором стає основною вимогою до музичних продюсерів, аранжувальників та звукорежисерів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-07-01
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — рецензована стаття аналіз, порівняння, узагальнення та систематизація |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1428
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 53, No 3 (2016); 178-196
Информационные технологии и средства обучения; Vol 53, No 3 (2016); 178-196 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 178-196 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 178-196 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1428/1056
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Oleksandr M. Kovalenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|