Record Details

THE IMPORTANCE OF PROJECT-BASED METHOD FOR FORMATION AND IMPROVING OF FOREIGN COMMUNICATIVE COMPETENCE IN BLENDED LEARNING

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE IMPORTANCE OF PROJECT-BASED METHOD FOR FORMATION AND IMPROVING OF FOREIGN COMMUNICATIVE COMPETENCE IN BLENDED LEARNING
МЕСТО ПРОЕКТНОГО МЕТОДА ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ ИНОЯЗЫЧНОЙ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ В СИСТЕМЕ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ
МІСЦЕ ПРОЕКТНОГО МЕТОДУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
 
Creator Shcheglova, Alla O.
 
Subject communicative competence; project-based method; skills; blended learning; multimedia technologies
коммуникативная компетентность; метод проектов; навыки говорения; смешанное обучение; мультимедийные технологии
комунікативна компетентність; метод проектів; навички говоріння; змішане навчання; мультимедійні технології
 
Description Project-based method in teaching English is explored in the article. Its role for students' communicative competence development is defined. The study analyzes the factors affecting speaking skills. The article presents the detailed analysis of blended learning system, and project-based method with multimedia technology usage as a means of communication skills improving for students of non-linguistic specialties at the National University of Food Technologies. It has been proved that efficiency of speaking skills directly depends on students' engagement in the tasks, that is fully covered by project method, which is optimum in blended learning system.
В статье исследован проектный метод в изучении иностранного языка. Определена его роль для развития коммуникативной компетентности студентов. В ходе исследования проанализированы факторы, влияющие на навыки говорения. Подробно охарактеризована система смешанного обучения и место проектного метода с использованием мультимедийных технологий как средства совершенствования коммуникативных умений и навыков студентов неязыковых специальностей на базе Национального университета пищевых технологий. Доказано, что эффективность развития навыков говорения напрямую зависит от вовлеченности студентов в поставленные задачи, что полностью охватывается методом проектов, который лучшим образом гармонирует в системе смешанного обучения.
У статті досліджено метод проектів у вивченні іноземної мови. Визначено його роль для розвитку комунікативної компетентності студентів. У ході дослідження проаналізовані фактори, які впливають на навички говоріння. Детально охарактеризовано змішане навчання і місце проектно-орiєнтованого методу з використанням мультимедійних технологій як засобу вдосконалення комунікативних умінь і навичок студентів немовних спеціальностей на базі Національного університету харчових технологій. Доведено, що ефективність розвитку навичок говоріння напряму залежить від залученості студентів до поставлених задач, що повністю охоплюється методом проектів, який якнайкраще гармонує в умовах змішаного навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-07-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Огляд літератури; Методологія; Теоретичні аспекти дослідження;
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1381
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 53, No 3 (2016); 142-149
Информационные технологии и средства обучения; Vol 53, No 3 (2016); 142-149
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 142-149
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 142-149
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1381/1044
 
Rights Copyright (c) 2016 Alla O. Shcheglova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0