Record Details

EXPERIENCE API – NEW STANDARD OF E-LEARNING SOFTWARE AND EXAMPLES OF ITS PRACTICAL USE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EXPERIENCE API – NEW STANDARD OF E-LEARNING SOFTWARE AND EXAMPLES OF ITS PRACTICAL USE
EXPERIENCE API – НОВЫЙ СТАНДАРТ ПРОГРАММНЫХ СРЕДСТВ ДЛЯ Е-ОБУЧЕНИЯ И ПРИМЕРЫ ЕГО ПРАКТИЧЕСКОГО ИСПОЛЬЗОВАНИЯ
EXPERIENCE API – НОВИЙ СТАНДАРТ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ Е-НАВЧАННЯ ТА ПРИКЛАДИ ЙОГО ПРАКТИЧНОГО ВИКОРИСТАННЯ
 
Creator Shcherbyna, Oleksandr A.
 
Subject Experience API; xAPI; Tin Can API; LRS; SCORM; LTI; LMS; Moodle
Experience API; xAPI; Tin Can API; LRS; SCORM; LTI; LMS; Moodle
Experience API; xAPI; Tin Can API; LRS; SCORM; LTI; LMS; Moodle
 
Description The purpose of the article is to analyze features of the new standard of e-learning software - Experience API (xAPI), previously also known as the Tin Can API. The standard defines a way of interaction between xAPI-clients – software which students work with while e-learning process, and xAPI-servers – Learning Record Stores (LRS), which store data about their results. Standard also defines LRS data representation format and a way of data transfers between LRS, which makes it possible to combine several LRS into distributed database that could accumulate information about people training in formal, non-formal and informal education throughout life. The article contains review of available xAPI-clients, xAPI-servers, and the results of their testing, which prove the possibility of their usage in our educational institutions.
Целью статьи является анализ особенностей нового стандарта программных средств для е-обучения – Experience API (xAPI), ранее известного также как Tin Can API. Стандарт определяет способ взаимодействия между xAPI-клиентами – программными средствами, с которыми взаимодействуют учащиеся непосредственно в процессе е-обучения, и xAPI-серверами – Learning Record Store (LRS), в которых сохраняются данные о его результатах. Стандарт также определяет формат представления данных в LRS и способы обмена данными между ними, что обеспечивает возможность объединения многих LRS в распределенную базу данных, способную накапливать информацию об обучении людей на протяжении всей жизни, в рамках формального, неформального и информального образования. В статье приведен обзор доступных xAPI-клиентов, xAPI-серверов, а также результаты их тестирования, подтверждающие возможность их практического использования в наших учебных заведениях.
Метою статті є аналіз особливостей нового стандарту програмних засобів для е-навчання – Experience API (xAPI), раніше відомого також як Tin Can API. Стандарт визначає спосіб взаємодії між xAPI-клієнтами – програмними засобами, з якими взаємодіють учні в безпосередньо процесі е-навчання, та xAPI-серверами – Learning Record Store (LRS), в яких зберігаються дані про його результати. Стандарт також визначає формат представлення даних в LRS і способи обміну даними між ними, що забезпечує можливість об’єднання багатьох LRS у розподілену базу даних, здатну накопичувати інформацію про навчання людей впродовж усього життя, в рамках формальної, неформальної та інформальної освіти. В статті наведено огляд доступних xAPI-клієнтів, xAPI-серверів, а також результати їх тестування, які підтверджують можливість їх практичного використання в наших закладах освіти.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-07-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Огляд літератури; Історичний екскурс; Теоретичні аспекти дослідження; Результати експерименту
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1378
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 53, No 3 (2016); 150-163
Информационные технологии и средства обучения; Vol 53, No 3 (2016); 150-163
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 150-163
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 150-163
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1378/1043
 
Rights Copyright (c) 2016 Oleksandr A. Shcherbyna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0