Record Details

Соціально-психологічні характеристики ціннісно-мотиваційної сфери кризис-менеджерів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166282/
 
Title Соціально-психологічні характеристики ціннісно-мотиваційної сфери кризис-менеджерів
Соціально-психологічні характеристики ціннісно-мотиваційної сфери кризис-менеджерів
Socio-psychological characteristics of value-motivational sphere-managers crisis.
 
Creator Притула, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
35 Public administration. Government.
 
Description Дисертацію присвячено дослідженню психологічної характеристики ціннісно-мотиваційної сфери кризис-менеджерів. Професія кризис-менеджерів передбачає наявність точних і алгоритмізованих уявлень про кінцевий результат
праці. Тому, необхідною умовою досягнення мети професійної діяльності є наявність знань у різних галузях: технічній, психологічній, педагогічній, соціальній, тощо. У результаті проведення теоретико-прикладного дослідження у дисертації
сформована динамічна модель, яка має таку назву, оскільки, її показники можуть змінюватися у залежності від етапу розвитку організації, у якій працює кризис-менеджер. До таких етапів відносяться: стартап або початковий етап. Такий етап характеризується становленням компанії та формуванням системи менеджменту компанії. Традиційно мова йде про обмежені фінансові ресурси, якими володіє
керівництво компанії на цьому етапі; етап системного розвитку визначається становленням компанії на ринку. Наявністю стабільного розвитку компанії свідчить про фінансову стабільність та низький рівень ризиків властивий для компанії, яка давно функціонує у тому чи іншому сегменті ринку; етап лідерства чи завоювання ринку. Цей етап являється закономірним для функціонування компаній, які успішно пройшли два попередні етапи й вийшли на впевнену
систему стабільного розвитку компанії, де ризики обмежені гнучкою системою професійної діяльності, зокрема, попередження кризових явищ. Вказана модель включає у себе три основні показники діяльності кризис-менеджерів, визначені у відповідності із часовими та професійно-технічними показниками останніх (спонтанний показник визначається як такий, у відповідності із яким функцію кризис-менеджерів займає людина, працююча на підприємстві чи організації та займаюча іншу посаду. Саме така людина, у
момент кризи експромтом бере на себе відповідальність по виходу із неї; зміст суміщаючого показника полягає у тому, що кризис-менеджер працює одночасно у декількох невеликих компаніях й відповідно, присутній у них епізодично;
штатний показник характеризує діяльність кризис-менеджерів як таку, яка входить до стандартного штату працівників, відповідно, перебуває у компанії регулярно). Дисбаланс у ціннісно-мотиваційній сфері характерний для кризис-
менеджерів, які відповідають показникам спонтанного та суміщаючого характеру, тоді як для менеджерів, які відносяться до штатного показника, властивий баланс
цінностей.
Диссертация посвящена исследованию психологической характеристики ценностно-мотивационной сферы кризис-менеджеров. Профессия кризис-менеджеров предполагает наличие точных и алгоритмизированных представлений о конечном результате труда. Поэтому, необходимым условием
достижения цели профессиональной деятельности является наличие знаний в разных областях: технической, психологической, педагогической, социальной и других. В результате проведения теоретико-прикладного исследования сформирована динамическая модель, которая имеет такое название, поскольку ее показатели могут изменяться в зависимости от этапа, развития организации, в которой работает кризис-менеджер. К таким этапам относятся: стартап или начальный этап. Такой этап характеризуется становлением компании и формированием системы менеджмента компании. Традиционно речь идет об ограниченности финансовых ресурсов, которыми владеет руководство компании на данном этапе; этап системного развития определяется становлением компании на рынке. Наличие стабильного развития последней свидетельствует о финансовой стабильности и низком уровне рисков, что характерно для компании, которая давно функционирует в том или ином сегменте рынка; этап лидерства
или завоевание рынка. Этот этап является закономерным для компаний, которые успешно прошли два предыдущих этапа и вышли на уверенную систему стабильного развития компании, где риски ограничены гибкой системой профессиональной деятельности, в частности, предупреждением кризисных
явлений. Указанная модель включает в себя три основных показателя деятельности кризис-менеджеров, определенные в соответствии с временными и профессионально-техническими характеристиками последних (спонтанный показатель, в соответствии с которым функцию кризис-менеджеров исполняет
человек, работающий на предприятии или организации и занимающий другую должность. Именно такой человек в момент кризиса экспромтом принял на себя ответственность, связанную с выходом из нее; содержание совмещающего
показателя заключается в том, что кризис-менеджер работает одновременно в нескольких небольших компаниях и, соответственно, присутствует там эпизодически; штатный показатель характеризует деятельность кризис-менеджеров как такую, которая входит в стандартный штат работников,
соответственно, находится в компании регулярно).
Дисбаланс в ценностно-мотивационной сфере характерен для кризис-менеджеров спонтанного и совмещающего состава, тогда как для менеджеров, которые относятся к штатному показателю, присущ баланс ценностей. Доказана верность поставленной нами гипотезы. Да, действительно,
профессиональные компетенции являются определяющими факторами для процесса формирования и развития ценностно-мотивационной сферы успешных кризис-менеджеров. Чем выше уровень развития профессиональных компетенций, тем, соответственно, выше баланс ценностно-мотивационной сферы
кризис-менеджеров. Наряду с этим, экспериментально подтверждено, что показателем развития профессиональных компетенций является наличие и / или отсутствие
профессиональных деформаций. Разработана и апробирована программа развития профессиональной рефлексии как средства предупреждения появления профессиональных деформаций ценностно-мотивационной сферы кризис-менеджеров. Программа по содействию развития профессиональной рефлексии свидетельствует о значимости последней для успешной деятельности кризис-менеджеров и профилактики
возникновения профессиональных деформаций личности.
Dissertation is devoted to the study of the psychological characteristics of valuemotivational sphere of crisis managers. Job Crisis management requires a precise and
algorithmic representations of the final result of work. Therefore, a prerequisite for achieving the goal of professional activity is the availability of knowledge in different areas: technical, psychological, educational, social and other. As a result of theoretical and applied research in the field of the thesis formed a dynamic model, which has its name because its performance may vary depending on the stage of development of the organization, which runs a crisis manager. This model includes three major performance indicator crisis managers defined in accordance with the time and professional and technical characteristics of the latter. The imbalance in the value-motivational sphere typical for crisis managers and
combining spontaneous composition, whereas managers who belong to the standard indicator, the balance inherent values. It proved faithful to the hypothesis we have set ourselves. Yes, indeed, professional competence are the determining factors for the process of formation and
development of value-motivational sphere of successful crisis-managers. The higher the level of development of professional competence in order, respectively, higher than the balance of the value-motivational sphere-managers crisis. Along with this, experimentally confirmed that the indicator of the development of professional competencies is the presence and / or absence of professional deformations. Developed and approved a program of professional reflection as a means of preventing the emergence of professional deformations of value-motivational spheremanagers crisis. Contoured program to promote the development of professional reflection testifies to the importance of the latter to be successful managers-crisis and prevention of professional deformation of the person.
 
Date 2016
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
text
text
 
Language uk
uk
uk
 
Rights cc_by_nc_nd_4
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166282/1/%D0%94%D0%B8%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%BB%D0%B0.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/166282/2/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA_%D0%92%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/166282/3/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA_%D0%9C%D1%96%D1%82%D1%96%D1%87%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
Притула, О.А. (2016) Socio-psychological characteristics of value-motivational sphere-managers crisis. Dissertation candidate thesis, Інститут психології імені Г.С. Костюка.