Використання інструментів оцінювання інформаційно-rомунікаційної компетентності вчителів у країнах Європи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/166252/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1391/1038 |
|
Title |
Використання інструментів оцінювання інформаційно-rомунікаційної компетентності вчителів у країнах Європи
Using of the teachers’ information and communication сompetency assessment instruments in Еuropean countries |
|
Creator |
Сороко, Н.В.
Овчарук, О.В. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглянуто питання використання інструментів оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів у країнах Європи. Розглянуто рамку нової грамотності для характеристики майстерності особистості щодо володіння і застосування ІКТ, що охоплює здатність людини застосовувати знання, уміння та навички з використання ІКТ у професійній діяльності та повсякденному житті, і містить три основних блоки: технологічна досвідченість, грамотність, когнітивна досвідченість. Такими інструментами є тести, які мають охоплювати перевірку знань, умінь і навичок щодо використання ІКТ для рішення технологічно-організаційних завдань й етичних ситуацій у навчально-виховному процесі ЗНЗ, самонавчанні та повсякденному житті. Виокремлюють он-лайн тестування, за допомогою такого програмного забезпечення, що дозволяє інтеграцію з освітніми порталами, сучасними браузерами та пристроями.
The article deals with the using of teachers’ information and communication competency assessment instruments in European countries. It was considered the new literacy skills of the individual characteristics of possession and use of ICT, which covers the person's ability to apply knowledge and skills of ICT using in professional activities and daily lives. It comprises three main blocks: technological sophistication, literacy, cognitive experience. Such instruments are the tests, which should cover the verification of knowledge and skills to use ICT for solving technological, organizational problems and ethical situations in the educational process of secondary school, self-learning and everyday life. The online tests are allocated to use the adequate software, which allows integration with educational portals, modern browsers and devices. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/166252/1/Soroko_art_2016_2.pdf
- Сороко, Н.В. and Овчарук, О.В. (2016) Using of the teachers’ information and communication сompetency assessment instruments in Еuropean countries Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (52). pp. 133-143. ISSN 2076-8184 |
|