Record Details

Система джерельної бази історії методики навчання фізики в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166244/
 
Title Система джерельної бази історії методики навчання фізики в Україні
The system of sources of history of physics teaching methods in Ukraine
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті висвітлюється проблема формування джерельної бази історії методики фізики. Аналізуються наукові підходи щодо класифікації джерел та застосування історіографічного методу в організації дослідження з історії дидактики фізики в Україні. Акцентується увага на такій особливості сучасного наукового джерелознавства, як варіативність репрезентаційних підходів, вибір яких визначається концепцією, метою та завданнями конкретного дослідження. Обґрунтовуються особливості методології джерелознавства відповідно до мети та основних завдань історико-педагогічного дослідження. Доведено, що застосування системного підходу щодо побудови джерельної бази історія вітчизняної дидактики фізики дає можливість розглядати її як цілісне соціокультурне та педагогічне явище. Системотвірним чинником при цьому виступають не лише видові ознаки, а, в першу чергу, культурологічний зміст джерела, яке за умови використання герменевтичного інструментарію забезпечує можливість пізнання широкого спектру взаємозв’язків, що виходять за контури викладених фактів. Обґрунтовано доцільність системного дослідження елементів джерельної бази, через призму складних взаємозв’язків різних їх видів, різної інформаційної та культурологічної значущості на відповідних історичних етапах розвитку методичної науки. Запропоновано авторську класифікацію елементів джерельної бази історії вітчизняної дидактики фізики, визначено доцільність доповнення її традиційних груп речових та писемних джерел групою електронних освітні ресурсів. З огляду на зростання ролі інформаційно-комунікаційних технологій в організації наукових досліджень, зокрема, й з історико-педагогічних, пропонується звернути увагу на класифікацію джерел за способами організації діяльності дослідника.
In the article highlights the problem of formation of sources of physics teaching methods history. The scientific approaches to classification of the sources and use of historiographical method of research on the history of physics didactics in Ukraine are analyzed. Attention is focused on such features of modern scientific source as representative variation approaches; the choice is determined by the concept, purpose and objectives of a particular investigation. Source features are grounded methodology in accordance with the objectives and main tasks of historical and pedagogical research. It is proved that a systematic approach to building a domestic source base history didactics of physics makes it possible to consider it as an integral socio-cultural and pedagogical phenomenon. Systemically factor in this act not only specific features and, above all, cultural content source that if the use of hermeneutic tool provides the possibility of knowing a wide range of relationships beyond the outlines set out the facts. Expediency systems research element of sources, in the light of their complex relationships of different species, different information and cultural significance of the historical stages in the development methodology of science were grounded. An author's classification of the sources elements of national history didactics of physics is proposed, defined feasibility supplement its traditional groups of material, written sources and a group of electronic educational resources.
 
Publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166244/1/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE_%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0.PDF
- Головко, Микола Васильович (2016) The system of sources of history of physics teaching methods in Ukraine Педагогічна освіта: теорія і практика, 1 (20). pp. 455-461.