Record Details

Дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166197/
 
Title Дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі
Research of intenction of self-presentation in political diskussion
Исследование интенций самопрезентации в политическом дискурсе
 
Creator Краснякова, А.О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
314/316 Society
32 Politics
 
Description У статті представлений огляд сучасних теоретичних підходів до розуміння самопрезентації як складного соціально-психологічного феномену, пов'язаного з проблемою соціальної взаємодії. Соціальну взаємодію у сучасному інформаційному суспільстві розглянуто як безперервний процес узгодження самопрезентаційної поведінки його членів. Йдеться про трансформації процесу самопрезентації зумовлені розвитком інформаційно-комунікативних технологій. Підкреслюється, що в інформаційному суспільстві існують необмежені можливості розповсюдження будь-якої інформації про себе. Наголошується, що процес представлення себе в новому віртуальному соціальному просторі відбувається усвідомлено і контрольовано. Підкреслюється, що в ідеалі інформація повинна передати одержувачу саме той зміст, який задумував відправник. У сфері політичної комунікації ідеальний варіант комунікації зустрічається рідко. Частіше виникають ситуації, коли, адресант створює повідомлення одного змісту, а передбачає розуміння адресатом зовсім іншого сенсу. Акцентується увага на тому, що виявлення підтексту політичних повідомлень дозволяє зрозуміти справжні наміри політиків. Наведені результати дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі отримані методом інтент-аналізу офіційних передвиборних програм кандидатів в президенти 2014 року. З’ясовано що, інтенції кандидатів в президенти маніфестують непримиримість у боротьбі з ворогами, сміливість і рішучість, чесність і порядність, принциповість, відданість ідеологічним принципам, відстоювання власної точки зору, компетентність і готовність до рішучих дій. Інтенції протистояння, дискредитації, погроз використані як непрямі техніки самопрезентації. Кандидати в президенти намагаються представити соціально-бажані характеристики через проголошення боротьби з внутрішніми ворогами, опозицією, олігархами тощо.
На рівні тенденції було зафіксовано наступне: чим більший політичний досвід має політик за оцінками соціологічних досліджень, тим менше в тексті його програми кількісний показник інтенцій самопрезентації
In the article the review of the modern theoretical approches to the understanding of self-presentation as difficult socialpsychological phenomenon, which deals with the problem of social cooperation is presented. Social cooperation in modern informative society is considered as a continuous process of coordination of self-presentation conduct of his members. It refers to transformations of the processess of self-presentation, predefined by the development of information and communicative technologies . It is emphasized that in the information society, there are unlimited possibilities of sharing any information about yourself. It is noted that the process of presenting myself in a new virtual social space occurs consciously and controlled. The attention is accented on the exposure of implication of political reports allows to understand the real intentions of politics. The results of research of intention of self-presentation in political discourse, obtained by analysis of official intent-election programs of the presidential candidates in 2014 are presented. Found out that the intention of the presidential candidates manifests intransigence in the fight against enemies, courage and determination, honesty and decency, integrity, dedication to ideological principles, defending own perspective, competence and readiness to decisive action. As indirect technoloies of self-presentation detected intentions of confrontation,discreditation,treats. The candidates try to present socio-desirable characteristics to act in the "fight against internal enemies, the opposition, the oligarchs." As a fixed tendency: as higher rating has policies according the sociological researches, as less in the program text the quantitative indicators of self-presentation.
В статье представлен обзор современных теоретических подходов к пониманию самопрезентации как сложного социально-психологического феномена, связанного с проблемой социального взаимодействия. Социальное взаимодействие в современном информационном обществе рассматривается как непрерывный процесс согласования сампрезентационного поведения его членов. Идет речь о трансформациях процесса самопрезентации, обусловленных развитием информационно-коммуникативных технологий. Подчеркивается, что в информационном обществе существуют неограниченные возможности распространения любой информации о себе. Отмечается, что процесс представления себя в новом виртуальном социальном пространстве происходит осознанно и контролируемо. Обращается внимание на то, что в процессе коммуникации (в идеале) информация должна передавать получателю именно тот смысл, который он в неё вкладывает. Но в сфере политики идеальный вариант встречается редко. Чаще возникают ситуации когда отправитель с целью воздейсвия на реципиента, создает сообщение, которое предусматривает понимание адресатом другого смысла и значения. Акцентируется внимание на том, что понимание подтекста политических сообщений позволяет понять истинные намерения политиков. Приведены результаты исследования интенций самопрезентации в политическом дискурсе, полученные методом интент-анализа официальных предвыборных программ кандидатов в президенты 2014 года. Выяснено что, интенции кандидатов в президенты декларируют непримиримость в борьбе с врагами, смелость и решительность, честность и порядочность, принципиальность, преданность идеологическим принципам, отстаивание собственной точки зрения, компетентность и готовность, к решительным действиям. Интенции противостояния, дискредитации, угроз используются как непрямые техники самопрезентации. Кандидаты в президенты пытаются представить социально-желаемые характеристики через «борьбу с внутренними врагами, оппозицией, олигархами». На уровне тенденции зафиксировано: чем больший рейтинг имеет политик по оценкам социологических исследований, тем меньше в тексте программы количественный показатель интенций самопрезентации.
 
Publisher Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166197/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97.pdf
- Краснякова, А.О. (2014) Research of intenction of self-presentation in political diskussion Психологічні перспективи (24). pp. 161-171.