Комбіноване навчання в системі освіти дорослих: організаційно-технологічний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/166105/
|
|
Title |
Комбіноване навчання в системі освіти дорослих: організаційно-технологічний аспект
Blended learning in the adult education system: organizational and technological aspect |
|
Creator |
Лук’янова, Лариса Борисівна
|
|
Subject |
3 Social Sciences
37 Education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті проаналізовано сутнісні особливості (поєднання формальних і неформальними методів навчання та комбінування різних способів викладу навчального матеріалу); визначено основні компоненти (традиційні аудиторні заняття, самостійна навчальна діяльність, електронне навчання) комбінованого навчання. Обґрунтовано переваги методу для його використання у системі навчання різних категорій дорослого населення. Представлено класифікацію моделей комбінованого навчання та здійснено їх аналіз. Розкрито потенціал та перспективи розвитку методу, виокремлено проблеми, що перешкоджають його поширенню в сучасному освітньому середовищі.
The article analyses the essential features (combination of formal and informal methods of studies and combining of different methods of exposition of educational material) the basic components (traditional audience employments, independent educational activity, electronic studies) of the blended learning. Advantages of method are reasonable for use in the system of teaching of various categories of the adult population. Classification of models of the blended learning is presented and their analysis is carried out. Potential and prospects of development of method are exposed, problems that prevent to his distribution in a modern educational environment are distinguished. |
|
Publisher |
ТОВ "Планер"
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/166105/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2.pdf
- Лук’янова, Лариса Борисівна (2016) Blended learning in the adult education system: organizational and technological aspect Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 1 (44). pp. 48-51. ISSN 2412-1142 |
|