Емоційна регуляція навчально-пізнавальної діяльності майбутніх дизайнерів з розвитку професійної кар’єри
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/166114/
|
|
Title |
Емоційна регуляція навчально-пізнавальної діяльності майбутніх дизайнерів з розвитку професійної кар’єри
Emotional adjusting of educational-cognitive activity of future designers to development of professional careerа |
|
Creator |
Алєксєєва, С.В.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті висвітлені дослідження умов та механізмів емоційної регуляції навчально-пізнавальної діяльності майбутніх дизайнерів з розвитку професійної кар’єри, що має суттєве значення для шляхів побудови принципово нових технологій професійної підготовки. Проаналізовано поняття емоційної регуляції як стабільного емоційного забарвлення навчального процесу і актуальний емоційний стан в досягненні успішних результатів діяльності. Визначено, що емоційна регуляція навчально-пізнавальної діяльності з розвитку професійної кар’єри сприятиме формуванню психологічної готовності майбутніх дизайнерів до цього процесу і виявлятиметься у здатності до свідомого вольового контролю почуттів та формування умінь керування ними. Формування психологічної готовності майбутніх дизайнерів до розвитку професійної кар’єри вимагає застосування комплексного психологічного корекційно-розвивального впливу на процес навчально-пізнавальної діяльності. Такий вплив здійснюється прийоми регулювання емоційного стану і носять назву компінг-стратегіями. Основними формами таких стратегій є тренінгові тренування, психологічні тренінги зі складання ситуації успіху.
In the article the lighted up researches of terms and mechanisms of the emotional adjusting of educational-cognitive activity of future designers are to development of professional career, that has a substantial value for the construction of fundamentally new technologies of professional preparation. The concept of the emotional adjusting is analysed as a stable positive emotional colouring of educational process and as the actual emotional state under reaching the successful results of activity. Certainly, that the emotional adjusting of educational-cognitive activity to development of professional career will assist forming of psychological readiness of future designers to this process and determined by a capacity for conscious volitional control of feelings and forming of abilities of management by them. Forming of psychological readiness of future designers to development of professional career requires application of complex psychological correction-developing influence on the process of educational-cognitive activity. Such influence comes true by the receptions of adjusting of the emotional state and carry the name of comping- strategies. The basic forms of such strategies are training of training, psychological training of prognostication situation of success. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавничий дім «Гельветика»
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/166114/1/%D0%90%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%B5%D0%B2%D0%B0%20%D0%A1.%D0%92.%20%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%20Microsoft%20Office%20Word.pdf
- Алєксєєва, С.В. (2016) Emotional adjusting of educational-cognitive activity of future designers to development of professional careerа Молодий вчений, 1 (28). pp. 60-63. ISSN 2304-5809 |
|