Record Details

Застосування технології swot-аналізу для вивчення особливостей діалогічної взаємодії у шкільному середовищі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166108/
 
Title Застосування технології swot-аналізу для вивчення особливостей діалогічної взаємодії у шкільному середовищі
Application of swot-analysis’ technology for the study of features dialogic interaction in the school environment
 
Creator Петренко, Ірина Володимірівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена аналізу результатів, одержаних у процесі використання технології SWOT відносно дослідження особливостей діалогічної взаємодії суб’єктів спілкування в шкільному середовищі. Визначено комунікативні інтенції учасників соціального діалогу в освітньому просторі. Вивчено характеристики діалогічної партиціпації в системі шкільної освіти. Розкрито соціально-психологічні чинники, що впливають на ефективність міжсуб’єктної комунікативної взаємодії в освітній сфері.
Статья посвящена анализу результатов, полученных в процессе использования технологии SWOT относительно исследования особенностей диалогического взаимодействия субъектов общения в школьной среде. Определены коммуникативные интенции участников социального диалога в образовательном пространстве. Изучены характеристики диалогической партиципации в системе среднего образования. Раскрыты социально-психологические факторы, которые влияют на эффективность межсубъектного коммуникативного взаимодействия в образовательной сфере.
The article is devoted to the analysis of results, got in the process of the use of technology of SWOT in relation to research of features of dialogic interaction of the subjects of communication in the school environment. Defined communicative intentions of the participants of social dialogue in the educational space. The characteristics of dialogic participation process in the school system were studied. Revealed social-psychological factors that influence of the efficacy intersubjective communication process in education.
 
Publisher Житомирський державний університет імені Івана Франка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166108/1/%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Петренко, Ірина Володимірівна (2015) Application of swot-analysis’ technology for the study of features dialogic interaction in the school environment Актуальні проблеми психології, 6 (11). pp. 219-225. ISSN 2072-4772