Record Details

Особливості оцінювання полікодового тексту підручника

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166063/
 
Title Особливості оцінювання полікодового тексту підручника
The peculiarities of evaluation of a poly-semiotic text of a school textbook
 
Creator Гривко, А.В.
 
Subject 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті обґрунтовано актуальні проблеми вивчення змісту підручника як складної когнітивної системи, яка складається з полікодових компонентів. Розкрито вербальні і паралінгвістічні компоненти полікодового тексту, виділено їх значення як фактору розвитку комунікативної компетенції учнів. Описано структурні і функціональні параметри текстових компонентів підручника. Розглянуто можливі методи досліджень в галузі освіти і наукових полікодових текстів підручника та їх вплив на освітні комунікації.
The article substantiated actual problems of studying the content of a textbook as a complex cognitive system, which consists of poly-semiotic components. Disclosed verbal and paralinguistic components of poly-semiotic text, highlighted their importance as a factor in the development of communicative competence of students. Described structural and functional parameters of text components of the textbook. Discussed possible methods for research educational and scientific poly-semiotic texts of tutorial and their impact on educational communication.
 
Publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166063/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BA%D0%BE_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%83.PDF
- Гривко, А.В. (2016) The peculiarities of evaluation of a poly-semiotic text of a school textbook Педагогічна освіта: теорія і практика, 1 (20). pp. 45-50.