Record Details

Електронний портфоліо: від технології професійного навчання до технології самореклами на ринку праці

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/107206/
 
Title Електронний портфоліо: від технології професійного навчання до технології самореклами на ринку праці
E-portfolio: from professional training technology to self-promotion one at the labour market
Элетронный портфолио: от технологии профессионального обучения к технологии саморекламы на рынке труда
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
33 Economics. Economic science
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Розвиток економік та високих технологій актуалізує проблему своєчасності надання пропозицій освітніх послуг. У багатьох країнах світу поширено використання eportfolio як технології професійного навчання. Їх формування та використання громадянами для власного розвитку спонукало до створення окремої інфраструктури. Синергія е-портфоліо сприяє створенню віртуального співтовариства як єдиного освітнього електронного простору. Користуватися ним можуть всі без винятку громадяни, не зважаючи на вік і соціальний статус. Активний розвиток інформаційних технологій зумовив трансформацію електронного портфоліо як технології професійного навчання в онлайн і web-портфоліо, які уможливлюють ілюстрацію рівня навчальних досягнень або зростання професіоналізму фахівця. Створені е-портфоліо та обмін ними у віртуальному співтоваристві демонструють інтелектуальні здібності, логіку мислення, відображають спектр дій, методів, якими володіють студенти, слухачі курсів й учасники тренінгів, чим підтверджують свою здатність виконувати ту чи іншу роботу. У статті показана ефективність використання е-портфоліо як технології розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів. Розкрито можливість застосування е-портфоліо під час співбесіди (інтерв’ювання) з роботодавцем як презентацію власної компетентності, досвіду і досягнень у процесі відповідей на поставлені запитання, а також у рефлексії особистої кваліфікації.
Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що вперше у вітчизняній професійній педагогіці розглянуто е-портфоліо як концепцію працевлаштування, розвитку кар’єри впродовж усього життя, унікальну сучасну електронну технологію, спосіб самопрезентації (я-презентації), самореклами на ринку праці, що відповідає ключовим світовим трендам в підборі персоналу. Узагальнено досвід університетів зарубіжних країн у використанні е-портфоліо як технології професійного навчання й певних досягнень особистості впродовж усього життя.
Розроблені автором рекомендації щодо структури і змісту е-портфоліо як технології самореклами на ринку праці можуть бути використані випускниками професійно-технічних навчальних закладів й університетів, рекрутинговими агенціями, менеджерами з підбору персоналу.
Economic and high technologies development outline the issue of in-time offers for educational services providing. E-portfolio technology is widely spread in many countries. Their design and use for a person’s own development led to the development of a separate infrastructure. E-portfolio’s synergy helps to create a virtual community as a single electronic educational space. Everyone can use it despite of age and/or social status. Active development of information technology has led to the transformation of the E-portfolio as a technology online professional training and a web-based portfolio to picture the educational progress or professionalism growth. Created E-portfolios and their share in the virtual community demonstrates intellectual ability and logic thinking, reflects the range of students’, trainees’ and training participants’ activities, methods, confirms their ability to perform a particular job. The article shows an E-portfolio’s efficiency as a ICT competence development for VET school Heads. The possibility to use E-portfolios during the interview (interviews) with an employer as a presentation of own competence, experience and achievements in the responses to questions, as well as reflection of personal skills is represented.
The scientific novelty of study results is that in national professional pedagogic an E-portfolio is firstly considered as an employment concept, life long career development, the unique modern electronic technology, the way of self-presentation, self-promotion in the labor market that meets key global trends in recruitment. The experience of foreign universities in E-portfolio use as a professional training technology and a person’s specific achievements throughout his/her life is generalized.
The authors' recommendations on E-portfolio structure and content as a technology of self-promotion in the labor market can be used by vocational schools and universities graduates, recruiting agencies, head-hunters etc.
Развитие экономик и высоких технологий актуализирует проблему своевременности относительно предоставления предложений образовательных услуг. Во многих странах мира распространено использование eportfolio как технологии профессионального обучения. Их формирование и использование гражданами для собственного развития побудило к созданию отдельной инфраструктуры. Синергия е-портфолио способствует созданию виртуального сообщества как единого образовательного электронного пространства. Пользоваться им могут все без исключения граждане, несмотря на возраст и социальный статус. Активное развитие информационных технологий обусловило трансформацию электронного портфолио как технологии профессионального обучения в онлайн и web-портфолио, которые более полно иллюстрируют уровень знаний или рост профессионализма специалиста. Созданные е-портфолио и обмен ими в виртуальном сообществе демонстрируют интеллектуальные способности, логику мышления, отражают спектр действий, методов, которыми обладают студенты, слушатели курсов и участники тренингов, чем подтверждают свою способность выполнять ту или иную работу. В статье показана эффективность использования е-портфолио как технологии развития информационно-аналитической компетентности руководителей профессионально-технических учебных заведений. Раскрыто возможности применения электронного портфолио на собеседовании (интервьюирование) с работодателем как презентацию собственной компетентности, опыта и достижений в процессе ответов на поставленные вопросы, а также в рефлексии личной квалификации.
Научная новизна исследования заключается в том, что впервые в отечественной профессиональной педагогике рассмотрено е-портфолио как концепцию трудоустройства, развития карьеры в течение всей жизни, уникальную современную электронную технологию, способ самопрезентации (я-презентации), саморекламы на рынке труда, соответствует основным мировым трендам в подборе персонала. Обобщен опыт университетов зарубежных стран в использовании е-портфолио как технологии профессионального обучения и определенных достижений личности в течение всей жизни.
Разработанные автором рекомендации по структуре и содержанию е-портфолио как технологии саморекламы на рынке труда могут быть использованы выпускниками профессионально-технических учебных заведений и университетов, рекрутинговыми агентствами, менеджерами по подбору персонала.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/107206/1/%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_2016.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (2016) E-portfolio: from professional training technology to self-promotion one at the labour market Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (11). pp. 63-69. ISSN 2223-5752