Record Details

Соціально-педагогічна підтримка дітей вимушених переселенців як наукова проблема

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/107220/
37.013.42:364-787.3-053.5-058.6-054.73/.74
 
Title Соціально-педагогічна підтримка дітей вимушених переселенців як наукова проблема
Социально-педагогическая поддержка детей вынужденных переселенцев как научная проблема
Social-Pedagogic Support for Children of Internally Displaced Persons as a Scientific Problem
 
Creator Жданович, Юлія Миколаївна
 
Subject 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті обґрунтовано актуальність проблеми соціально-педагогічної підтримки дітей вимушених переселенців в умовах сучасної соціально-політичної ситуації в державі. Розглянуто різні підходи до визначення поняття соціально-педагогічної підтримки. Проаналізовано педагогічну, психологічну та соціологічну літературу з означеної проблеми. Розкрито сутність понять "діти із сімей вимушених переселенців", "соціально-педагогічна підтримка дітей із сімей вимушених переселенців".
В статье обоснована актуальность проблемы социально-педагогической поддержки детей вынужденных переселенцев в условиях современной социально-политической ситуации в государстве. Рассмотрены различные подходы к определению понятия социально-педагогической поддержки. Проанализирована педагогическая, психологическая и социологическая литература по данной проблеме. Раскрыта сущность понятий "дети из семей вынужденных переселенцев", "социально-педагогическая поддержка детей из семей вынужденных переселенцев".
As a result of the forced migration, the number of social, political, psychological problems has significantly increased. It is children that suffer most in this situation. Experiencing the stress of being in the zone of military conflict, migration, adaptation to new conditions of stay could negatively affect the development of the individual, his (her) mental and physical health. It makes urgent the need of social and educational support for children from families of forced migrants in places of their temporary settlement.
The article tells about the relevance of social and pedagogical support for children of forced migrants in the current social and pedagogical situation in the country. Different approaches to the definition of social and pedagogical support are reviewed, and the corresponding pedagogical, psychological and sociological literature is analyzed. The article reveals the essences of the concepts "children from families of internally displaced persons", "social and pedagogical support for children from families of internally displaced persons".
 
Publisher ПП Зволейкр Д.Г.
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/107220/1/%D0%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%20%D0%AE.%D0%9C..pdf
- Жданович, Юлія Миколаївна (2015) Social-Pedagogic Support for Children of Internally Displaced Persons as a Scientific Problem Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (19). pp. 204-213. ISSN 2308-3778