Record Details

Екологізація мислення як етап формування екологічної компетентності учнів ПТНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106842/
 
Title Екологізація мислення як етап формування екологічної компетентності учнів ПТНЗ
Greening thinking as the stage of formation of ecological competence of students in vocational school
 
Creator Слатвінська, О.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description Виховання людини в дусі відповідального ставлення до стану навколишнього середовища, здоров'я оточуючих, до власного здоров'я, як до найвищих суспільних цінностей характеризують сучасне суспільство, яке вимагає досягнення нової якості кінцевого результату освітньої сфери - формування екологічної компетентності випускника ПТНЗ.
Educating people in a spirit of responsible attitude of the environment and health of others to their own health as the highest social values characterizing modern society, which is required to achieve a new quality of the final result of the educational sector - of ecological competence of graduates of vocational schools.
 
Publisher Закарпатський державний університет
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106842/1/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B2%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%9F%D0%B5%D0%B4%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D1%83%20%D1%84%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B9%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96_12_%E2%84%963%20%D0%A3%D0%B6%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4.pdf
- Слатвінська, О.А. (2012) Greening thinking as the stage of formation of ecological competence of students in vocational school Всеукраїнська заочна науково-практична конференція: «Педагогічні інновації у фаховій освіті», 3. pp. 148-155.