Миколаївська спеціалізована школа «Академія дитячої творчості»: шлях інноваційного розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106772/
|
|
Title |
Миколаївська спеціалізована школа «Академія дитячої творчості»: шлях інноваційного розвитку
Николаевская специализированная школа «Академия детского творчества»: путь иннова-ционного развития Mykolaiv specialized school «The Academy of Chil¬dren’s Creativity»: the route of the innovative development |
|
Creator |
Матвєєва, Ганна Дмитрівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглядаються організаційно-педагогічні засади функціонування спеціалізованої школи художньо-естетичного профілю «Академія дитячої творчості». Представлено результати вивчення сучасного стану теоретико-прикладних аспектів означеної проблеми. Визначено роль авторських шкіл у системі освіти України. Розглянуто поняття «авторська школа» й «інноваційна школа». Презентовано власне бачення сутності авторської школи художньо-естетичного профілю, етапи становлення Миколаївської спеціалізованої школи «Академія дитячої творчості», передумови створення інноваційного навчального закладу «школа-коледж». В статье рассматриваются организационно-пе¬дагогические основы функционирования специали-зированной школы художественно-эстетического профиля «Академия детского творчества». Пред-ставлены результаты изучения современного со¬стояния теоретико-прикладных аспектов этой про-блемы. Определена роль авторских школ в системе об¬разования Украины. Рассмотрены понятия «автор-ская школа» и «инновационная школа». Представлено собственное видение сущности авторской школы художественно-эстетического профиля, этапы ста¬новления Николаевской специализированной школы «Академия детского творчества», предпосылки соз¬дания инновационного учебного заведения «школа- колледж». In the article organizational and pedagogical footings of school of organizational and pedagogical footings pro-file «The Academy of Children’s Creativity» are scrutinized. The results of the investigation of contemporary state of theoretical-applied aspects of the abovementioned problem are represented. The position of author’s schools in the educational system of Ukraine has been defined. Identity of concepts «author’s» and «innovative school» has been proved. Author’s view of the essence of the concept of «author’s school» of artistic-aesthetic profile has been represented, the stages of the development of Mykolaiv specialized school «The Academy of Children’s Creativity», preconditions of the creation of innovative educational establishment «school-college». |
|
Publisher |
Рідна школа
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106772/1/matveyeva.pdf
- Матвєєва, Ганна Дмитрівна (2015) Mykolaiv specialized school «The Academy of Chil¬dren’s Creativity»: the route of the innovative development Рідна школа, 4. pp. 3-9. |
|