Record Details

Підхід до проектування інформаційних систем в органах державного управління

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/107139/
 
Title Підхід до проектування інформаційних систем в органах державного управління
The approach to the design of information systems in public administration
 
Creator Задорожна, Н.Т.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
 
Description Головне завдання інформаційних систем підтримки діяльності органів державного управління (ОДУ) полягає у створенні інформацій-ного середовища на базі мережевих, комп'ютерних, програмно-технічних засобів та сучасних технологій, які забезпечують ефективні процеси управління та прийняття рішень в умовах активного розвитку суспільства. Основним об'єктом, який визначає діяльність органів державного управління та відображає і фіксує резуль-тати цієї діяльності, є документ. Процеси діяльності ОДУ, безпосередньо пов'язані з обробкою до-кументів, охоплюють діловодство та документообіг. Діловодство являє собою комплекс заходів по документуванню (реєстрація, облік розси-лання) та організації роботи з документами. Документообіг включає процеси створення і передачі документів, розподілення задач між учас-никами ОДУ для досягнення цілей стосовно їх обробки. Особливістю діловодства і документообігу в ОДУ є стовідсотковий відбиток управ-лінських процесів у документальній формі.
The main task of the information systems support the activities of bodies of state administration is to create an information environment based on network, computer computer, software and hardware tools and modern technologies that ensure effective management processes and decision-making in the conditions of active development of the society. The main Ob object, which determines the activities of government bodies and reflects and captures the result of this activity is document.The processes of bodies of state administration activity directly related to the processing of documents encompassing records management and document circulation. Records management is a complex of measures for documentation (registration, accounting Rosse-loc) and organization of work with documents. Document management includes the processes of creation and transmission of documents, distribution of tasks parties there to between the bodies of state administration to achieve goals in relation to their treatment. Feature of records and documents to the bodies of state administration is a wholly owned imprint control Linsky processes in documentary form
 
Publisher Таганрозький державний радіотехнічний університет
 
Date 2002
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/107139/1/%D0%9Fi%D0%B4%D1%85i%D0%B4_%D0%B4%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Задорожна, Н.Т. (2002) The approach to the design of information systems in public administration Штучний інтелект. pp. 410-419.